Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande myskankor på rymmen ??  (läst 774 gånger)

yvonne.w

  • Inlägg: 2
    • Småland
Ruvande myskankor på rymmen ??
« skrivet: 18 jun-10 kl 17:29 »
hjälp två myskankor har ruvat ute under en vedbod,jag har bara nått att se att hon legat och att de lämnat bona en gång varje dag för att bada och äta. nu när det är kläcktid försvann de bara så vad tror ni kan ha hänt? kan de vandrat iväg för att ytterligare skydda sina ällingar eller ska jag skylla på räven, det finns inga spår efter kalas där. mvh yvonne w. ny på sidan.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ruvande myskankor på rymmen ??
« Svar #1 skrivet: 18 jun-10 kl 17:52 »
Är du säker på att hon inte är kvar under vedboden?? Ibland ligger dom helt kloss när det kläcker och går inte upp för att äta och dricka ens en gång.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

yvonne.w

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: Ruvande myskankor på rymmen ??
« Svar #2 skrivet: 18 jun-10 kl 18:14 »
hej jag har sett huvud näbb och öga glo orörligt men inte nu på ca 6dagar , lite mjukt fjun ien rundel , tycker jag borde skjönja något eller höra lite pip om det kläckts några ällingar. jag hoppas ju att få se de komma spatserande mot ankhuset, kul att jag fick svar av dig jag får lägga mig och spana mera jag når inte in för att känna i gropen. mvh yvonne.ps. gift kvinna 55+ go gubbe massa nästan vuxna barn 2 vovvar 2kattor några anko hönsägg i kläckmaskin, spelar dragspel för mig själv då alla andra går ut ds.

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Ruvande myskankor på rymmen ??
« Svar #3 skrivet: 18 jun-10 kl 18:20 »
Om hon lämnat äggen så borde hon finnas kvar på gården. Har hon legat oskyddat ute så att räv eller grävling kommit åt henne är det inte säkert att det syns några spår eller rester av henne om nån av dem varit framme vilket jag tycker låter som troligast.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 1 användare
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser