Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskankor- mördarsnigelätare?  (läst 2610 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Myskankor- mördarsnigelätare?
« skrivet: 14 sep-03 kl 01:28 »
Sven Bergersjö
 Fre 12 Jul, 2002 - 11:44
--------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som vet om det stämmer att myskankor äter mördarsniglar?
 
Camilla
 Fre 12 Jul, 2002 - 11:58
--------------------------------------------------------------------------------
Det gör dom säkert. Vi har ett gäng myskankor, men som tur är inga mördarsniglar här (än...). Men vi har gott om vanliga svarta skogssniglar, och myskankorna äter dem med glädje. De äter visserligen både grodor och vinbergssnäckor också, så de stoppar i sig det mesta som är lagom stort...

Fast vad gäller "mördarsniglarna och myskankorna", så är det nog en aning upptrissat i tidningar osv - när man läser vissa artiklar så låter det ju som lösningen på alla snigelproblem är att skaffa en myskanka, eftersom de mer eller mindre lever på sniglar. Lite överdrivet, kanske?

/Camilla

(jag kanske skulle plocka några "mördare" i min systers trädgård och prova att mata ankorna med dem, så kan du få ett riktigt svar på frågan om de äter dem eller inte?)  


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 4 användare
xaelanar, Pim Hollmer, tomasruukel, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser