Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kastrering/sterilisering??  (läst 1887 gånger)

Vilmagården

  • Gäst
kastrering/sterilisering??
« skrivet: 28 jun-05 kl 20:26 »
Hejsan!
jag har en liten fråga...har ett avelspar av rasen belgisk hare, samt ett par av rasen hermelin. jag har även fem honor och en hane som är vanliga "bondkaniner". kan man kasterera/sterilisera dessa, och hur gamla måste de isåna fall vara, och vad kostar det?? vill kunna ha de tillsammans utan att få en massa ungar, eftersom det är de rasrena ninisarna jag vill avla på.

tacksam för svar!!!
 ???

M.v.h. Alexandra

bondelinda

  • Inlägg: 1741
  • Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Re:kastrering/sterilisering??
« Svar #1 skrivet: 29 jun-05 kl 20:13 »
Jag vet inte hur gamla de bör vara, men det går bra att kastrera äldre kaniner, min var 2 år när han blev kastrerad.

Betalade 400 kr hos veterinären. Tyckte det var ganska billigt för det tog nog en timme med nedsövning och sånt.
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

695 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser