Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sammansättning hönsflock?  (läst 896 gånger)

Dalton

  • Inlägg: 147
    • Dalsland
Sammansättning hönsflock?
« skrivet: 13 mar-20 kl 13:44 »
Hej. Vill gärna starta upp en liten hönsflock för eget behov och tänkte höra om någon har synpunkter på denna sammansättningen; (Och gärna säga ifall jag förstått fel med färgerna  :-[  )
1 maranhöna (chokladbruna ägg)
1 Cream legbarhöna (blå/turkos ägg)
1 wyandottehöna (rosa ägg)
1 isbarhöna (grönaktiga ägg)

Kanske en till av någon ras som ger vita ägg, förslag på vad som kan passa? Jag behöver egentligen inte ens 4 hönor för så mycket ägg äter jag inte men tänker att de hellre vill vara några stycken för lite trygghet och så. 1 tupp också, förslag på vilken ras det bör vara? Gissar att eftersom jag har valt olika raser för att få olika äggfärg så blir det knas vilken tupp jag än väljer förutom för en.

När jag vill ha så få av varje blir det ju svårt att kläcka fram, stor risk för att jag får för många då så det verkar vettigare att köpa vuxna hönor. Finns det någon i "Trestadsområdet" med omnejd som har hönor av dessa raser till salu framåt våren är jag idel öra. Samt övriga förslag gällande min lilla blivande flock så klart.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

536 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, reimersro, von tratt, Tur-Johan, Niklas Nyström

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser