Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof  (läst 1286 gånger)

Daniel Johansson

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof
« skrivet: 08 dec-22 kl 00:40 »
Så vår katthona sprang bort och nu har vi tagit hem en unge som vi hoppas ska få trivas som innedjur här i utkanten av småstaden vi bor i.
Katthonan och kaninen kom bra överens men kattungen (pojke) har ingenting att sätta emot. Problemet kanske är till största delen mänsklig känslighet men när kanin hela tiden ger sig på kattungen blir det ganska känslomässigt utmattande. Jag särar på dem varje gång jag ser ”våldtäkterna” och det funkar inte att hålla dem i separata delar av lägenheten; katten håller sig i den delen familjen är i och när vi är på nedervåningen ser kaninen kattungen som ”fritt villebråd”.

Dags för kastrering. Tyvärr så är bilen på lagning de närmsta dagarna så kommer inte iväg till veterinär på en gång.

Är det någon som har någon idé om vad som skulle fungera under de här dagarna innan vi kommer in till veterinären?

Kommer det hjälpa att kastrera kaninen?

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof
« Svar #1 skrivet: 08 dec-22 kl 15:27 »
Du kan ju ge kaninen buren för otukt med minderårig.

När kattungen blivit större kommer kaninen inte ha en chans, så problemet är kortvarigt.

Daniel Johansson

  • Inlägg: 23
    • Västergötland
SV: Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof
« Svar #2 skrivet: 09 dec-22 kl 23:37 »
Frugan vägrar ha kaninen i buren.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof
« Svar #3 skrivet: 10 dec-22 kl 11:51 »
Synd om katten får buren. Kaniner tål det bättre, och det är ju den som ställer till det som skall ta konsekvenserna.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16854
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Kaningunge med 2 årig kaninhane; katastrof
« Svar #4 skrivet: 10 dec-22 kl 17:44 »
Sätt då frugan i buren tillsammans med kaninen.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 3 användare
xaelanar, isa, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser