Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lurad på lurar med radio  (läst 1158 gånger)

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
Lurad på lurar med radio
« skrivet: 05 mar-23 kl 18:15 »
  Handlar ibland på nätet. Mest grejer till verkstad o så.

Nu sist var det ett par lurar med radio från en svensk auktionssida som börjar på T.
Stod att de skulle fungera. Betalde o de kom men fungerade inte. Mejla o ringer till säljaren. Svarar inte. Chattar med T. De skickar mejl till hen o mej. Vi skulle ringas. Jag kunde kontakta bank o göra polisanmälan.

 Mejla säljaren att jag skulle gå till polisen Han svarar att de fungerar 100% och hade vittne på detta.
Bad polisen att de skulle pröva om de kunde få lurarna att fungera men det ville inte konstapeln. Det är ett civilrättsligt ärende. Kronofogden är den som tar hand om sånt.

T. säger att säljaren kan göra så här 5ggr innan hen blir avstängd. Man kan köpa nån typ av skydd till varje köp, så gör T något. Jag frågar T ”kan inte skyddet ingå i priset” svar ”hur då menar du”.

 Skrev omdöme på säljaren Typ  Varning, luras, Polisanmäld. Har haft mejl kontakt men han skyller på mej att jag bytt ut lurarna. Mycket dumt pladder från säljarsidan. Har inte ringt då jag upplever säljaren har ett annat modersmål. Har hållt mej väldigt lugn o fin men har svårt att ta när folk luras.

Vad hade ni gjort?
Inga stora pengar tror det blev runt 350 :- med frakt
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: Lurad på lurar med radio
« Svar #1 skrivet: 05 mar-23 kl 18:51 »
350 är lärpengar: nu vet du.
Varna andra som du känner, och
varna andra som du inte känner - det har du just gjort här. Tack för det.

ärt

  • Inlägg: 832
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Lurad på lurar med radio
« Svar #2 skrivet: 05 mar-23 kl 19:24 »
350 är lärpengar: nu vet du.
Varna andra som du känner, och
varna andra som du inte känner - det har du just gjort här. Tack för det.
Du tycker inte jag ska gå till banken?
Eller banka på?
eller ge bank bank.
 Bara sitta o lära mej ?
 Lära mej vadå?
 Inte köpa lurar, inte köpa på T
 inte köpa av annans modersmål?

 Min tanke nu är att samla detta av mej och ert skrivna här o mejla till säljaren. Sända tillbaka lurarna.
 Kanske mer än jag då få lära mej.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

 

Berberis

  • Inlägg: 1596
    • Närke
SV: Lurad på lurar med radio
« Svar #3 skrivet: 06 mar-23 kl 17:25 »
Du tycker inte jag ska gå till banken?
Eller banka på?
eller ge bank bank.
 Bara sitta o lära mej ?
 Lära mej vadå?
 Inte köpa lurar, inte köpa på T
 inte köpa av annans modersmål?

 Min tanke nu är att samla detta av mej och ert skrivna här o mejla till säljaren. Sända tillbaka lurarna.
 Kanske mer än jag då få lära mej.
Oj, så arg du blev, men du har ju rätt.
Det är bra om du kämpar emot lurendrejeri av alla slag. Bra för dig och för alla hederliga människor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

459 gäster, 5 användare (1 dolda)
mulen, Numera, Okulärbesiktning av Byrålåda, Larus Canus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser