Våran nya flock med löpankor har idag försvunnit från gården. Vi köpte dom för lite drygt en och en halv vecka sedan och har låtit dom vara inne för att hinna lokalisera sig och vänja sig vid åsynen av oss. Dom är kanske runt 5-6 månader gamla och det är en drake och två honor. Dom är extremt skygga och idag ”tvingade jag ut dom” genom att gå in i deras box och valla ut dom. Ankorna blev så väldigt stressade och sprang åt olika håll och la sig och tryckte.
Efter nån timme kom draken fram och hittade tillslut sina tjejer, men sen vägrade dom att komma in för natten. Jag var tvungen att åka och jobba och min man fick försöka lokalisera dom. Tillslut fick han ge upp, och vi har öppet till deras hus nu inatt så dom kan gå in.
Hon som vi köpte dem av sa att hennes går fritt utan problem och därför tänkte vi såklart att det skulle fungera för oss också.
Tror ni att dom kommer tillbaka?
Finns det något jag kan göra mer än att lägga fram god mat till dom och plaska lite i deras pool så dom hör vattnet? Vi är helt nybörjare på ankor och behöver alla tips och råd vi kan få i denna situationen