Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland  (läst 2299 gånger)

Em

  • Inlägg: 27
    • Uppland
"Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« skrivet: 21 aug-12 kl 10:27 »
Hej!
Vi skaffade oss två Göingegetter i våras. Jag är sugen på att börja mjölka dem så småningom för att kunna göra lite ost. Problemet är bara att jag är total nybörjare på detta och skulle behöva lite hjälp (eller mycket...  :P) Finns det någon här på forumet som är intresserad av att hålla någon form av kurs för mig? Jag vill lära mig att handmjölka och att ysta. Självklart är jag beredd att betala för detta.
Tack på förhand!

SoleSan

  • Inlägg: 30
  • Jag är stark, när jag orkar...
    • Uppland
    • www.vitalarevovve.blogg.se
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #1 skrivet: 31 aug-12 kl 23:24 »
Har skickat pm till dig  :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #2 skrivet: 01 sep-12 kl 02:49 »
Jag utgår ifrån att du redan har kollat in Fias Co Farms  "The Glove Lesson"?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Em

  • Inlägg: 27
    • Uppland
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #3 skrivet: 04 sep-12 kl 07:39 »
Jag utgår ifrån att du redan har kollat in Fias Co Farms  "The Glove Lesson"?

Nej, det har jag inte... Vad är det för något? Låter som en film eller bok. Jag vill helst få praktisk erfarenhet från någon kunnig  :)

Em

  • Inlägg: 27
    • Uppland
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #4 skrivet: 04 sep-12 kl 07:42 »
Har skickat pm till dig  :)

Jag hör av mig till dig!  :)

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #5 skrivet: 04 sep-12 kl 07:47 »
FiasCo Farm är en amerikansk hemsida, som innehåller mycket mums för den som vill lära sig sköta getter.  Handsklektionen går ut på att man offrar en engångshandske, gör ett hål, och övar sig att mjölka ur vatten!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Em

  • Inlägg: 27
    • Uppland
SV: "Getmentor" sökes i eller i närheten av Uppland
« Svar #6 skrivet: 04 sep-12 kl 21:02 »
FiasCo Farm är en amerikansk hemsida, som innehåller mycket mums för den som vill lära sig sköta getter.  Handsklektionen går ut på att man offrar en engångshandske, gör ett hål, och övar sig att mjölka ur vatten!

Aha! Det lät ju bra, ska kolla in den hemsidan. Tack för tipset!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

422 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser