Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förskjuten höft på varmblod  (läst 2254 gånger)

lunkan

  • Gäst
Förskjuten höft på varmblod
« skrivet: 16 feb-06 kl 00:26 »
Vad är bästa behandlingen jag kan göra själv på min häst som har en förskjuten höft? Någon som har förslag, har ej råd att ta hem någon titt som tätt.

isa

  • Inlägg: 262
    • Värmland
Re:Förskjuten höft på varmblod
« Svar #1 skrivet: 16 feb-06 kl 22:37 »
jag hade nog inte gjort så mkt ringt en duktig eguiterapeut
Gammal är äldst.

Sar

  • Inlägg: 2653
  • hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Re:Förskjuten höft på varmblod
« Svar #2 skrivet: 16 feb-06 kl 22:48 »
Hästkiropraktiker (equiterapeut) tror jag är det enda rätta. Höften måste bli tilldragen och sedan får du ett träningsprogram för att bygga upp muskler runt om så att den inte åker igen. Du bör räkna med minst 3 besök för att vara säker på att den håller sig på plats. Kiropraktikern kan säkert visa dig massage som du kan göra själv. Ett vetrinärbesök efter att all behandling är klar är också att rekommendera (främst böjprov) så att inte något annat har blivit påverkat (felavlastning på kotor, knän etc)
Det är inte billigt att ha häst! Å andra sidan så är det vårt ansvar som ägare att se till att hästen får vara frisk.

lunkan

  • Gäst
Re:Förskjuten höft på varmblod
« Svar #3 skrivet: 18 feb-06 kl 21:55 »
Tack för svaren!
Förra ägaren hade hästkiropraktor på henne 2 ggr men med långt mellanrum, senaste i dec så jag kanske tar hem henne nu då så att det inte blir så långt mellan dessa sista 2 ggr.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 3 användare
Hokuspokus, von tratt, fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser