Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "samkläcka"  (läst 1167 gånger)

RonjaRövardotter

  • Inlägg: 244
    • Jämtland
"samkläcka"
« skrivet: 21 mar-12 kl 10:13 »
Går det att kläcka vaktlar och höns i samma äggkläckare? Hur många vaktelägg rymmer en King Suro 24?
*******************************************
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

linisgirl

  • Inlägg: 414
    • Ångermanland
SV: "samkläcka"
« Svar #1 skrivet: 21 mar-12 kl 10:42 »
Hejsan! det går men vakteläggen ska sluta vändas på dag 15 och kycklingar på dag 18 och kycklingarna ska ha högre luftfuktighet än vaktlarna så enklast är att kläcka dom var för sej skulle jag säga!
jadu de rymms nog ganska många i en king-suro ja har inte testa men kan tänka mig det....

MVH/Lina

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: "samkläcka"
« Svar #2 skrivet: 21 mar-12 kl 11:23 »
Jag kläcker ofta höns och vaktelägg tillsammans. Jag brukar dock lägga vakteläggen i kläckaren 3 dagar efter hönsäggen. På så sätt ska man sluta vända samma dag och alla kläcks samtidigt.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
SV: "samkläcka"
« Svar #3 skrivet: 21 mar-12 kl 12:07 »
Jag har kläckt  sex sorter samtidigt, för noga anteckningar, så går det fint.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

RonjaRövardotter

  • Inlägg: 244
    • Jämtland
SV: "samkläcka"
« Svar #4 skrivet: 21 mar-12 kl 14:30 »
Tack för svar! ;D
*******************************************
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

448 gäster, 5 användare (1 dolda)
norrbottn, Lasse-hatten, Anders Flix, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser