Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ung eller gammal bock?  (läst 2023 gånger)

Gnuttarna

  • Inlägg: 10
Ung eller gammal bock?
« skrivet: 12 sep-06 kl 09:31 »
Funderar på att skaffa en bock till våra tre getter, helst skulle jag vilja skaffa en killing - kommer det att fungera eller finns det risk för att han blir mobbad? Jag förstår att det kan ta ett tag innan det blir killingar men det är inte brådskande, viktigare är att bocken blir tam och att vi kan hantera den (tror att det då är lättare att skaffa en ung än en som redan har sina olater).

ninna b

  • Gäst
Re:Ung eller gammal bock?
« Svar #1 skrivet: 12 sep-06 kl 20:43 »
Det är lättast att få en bock som liten och lära känna den. Helst då tillsammans med getter så att den inte blir alldeles förkelad. Vi har trevliga bockar som är födda i våras om du nu skulle vilja åka till Landskrona för att hämta en. Även kulliga.
Hälsn Ninna B.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Ung eller gammal bock?
« Svar #2 skrivet: 12 sep-06 kl 23:56 »
En ung bock som får växa in i sin flock (männiksor och djur) känner väl jag också är den bättre vägen. Tanterna sätter säkert honom på plats lite på getvis, men bockkillingar brukar tappert mopsa tillbaka.

Gnuttarna

  • Inlägg: 10
Re:Ung eller gammal bock?
« Svar #3 skrivet: 14 sep-06 kl 11:06 »
Tack för era svar - jag har fått tag i en bockkilling som jag troligen skall hämta i helgen. Några tips på hur jag skall göra när jag skall presentera honom för getterna?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 5 användare
kretslopp, Hannahyesman, ekoknutte, Tosafora, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser