Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling med veka ben  (läst 824 gånger)

ToveNilsson

  • Inlägg: 12
    • Småland
Kyckling med veka ben
« skrivet: 23 maj-20 kl 13:03 »
Har en 2 dagar gammal (maskinkläckt) Sussexkyckling som har svårt att stå. Den går liksom ner i spagat och blir liggande på mage. Jag har sett den kravla runt lite men helst ligger den still under värmetaket. De har en handduk som underlag så det inte ska vara halt. Är det bara att avliva den eller finns det hopp?

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Kyckling med veka ben
« Svar #1 skrivet: 23 maj-20 kl 14:24 »
Har en 2 dagar gammal (maskinkläckt) Sussexkyckling som har svårt att stå. Den går liksom ner i spagat och blir liggande på mage. Jag har sett den kravla runt lite men helst ligger den still under värmetaket. De har en handduk som underlag så det inte ska vara halt. Är det bara att avliva den eller finns det hopp?

Man kan tejpa eller sätta gummisnodd mellan benen. Jag har själv inte haft det problemet men det ska vara relativt lätt att fixa. Kolla på Youtube på splaid legs.

ToveNilsson

  • Inlägg: 12
    • Småland
SV: Kyckling med veka ben
« Svar #2 skrivet: 23 maj-20 kl 16:01 »
Tack för tipset, att jag inte tänkte på att kolla på youtube! Hittade en som gjorde ”fläkband” av gummisnodd och sugrör, ska prova det


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, Anders Flix, Be, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser