Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar i oisolerat stall  (läst 2479 gånger)

Mrs Homestead

  • Inlägg: 5
    • Hälsingland
Kycklingar i oisolerat stall
« skrivet: 07 sep-16 kl 19:14 »
Behöver lite råd, har 10st kalkonkycklingar som blir 3v till helgen. Har dem såklart inne i huset nu m värmelampa, men när kan jag sätta ut dem i stallet? Vilket är oisolerat, dragfritt, totalt ca 35kvm, kalkondelen ca 15kvm, finns även en hönsdel m 6hönor o en fårdel m 4 får, kan de vara där när de är runt 6-7 veckor? Det är då början/mitten av okt o jag bor norröver o det börjar bli lite kallt på nätterna redan nu. Jag har värmelampor, men ingen annan värmekälla, finns tillgång till el. Eller ska jag ha dem inomhus längre? De kommer ju att vara ganska stora då :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Kycklingar i oisolerat stall
« Svar #1 skrivet: 07 sep-16 kl 20:28 »
Juh längre du klemar bort dom inomhus desto jobbigare blir det för dom när du sätter ut dom.

Ge dom så bra förutsättningar som möjligt i i kalkonhuset, dragfritt, evt en värmelampa om det blir kallt. Gott om strö, halm, lägg gärna in halmbalar i u-form så kan dom lägga sig där och värma sig.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Kycklingar i oisolerat stall
« Svar #2 skrivet: 08 sep-16 kl 00:33 »
Enligt min erfarenhet är kalkoner korkade så bygg inga "labyrinter" med halm.
Se till så alla får plats under värmelampan men ut ska dom absolut nu innan det blir kallare.
//Luff


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

744 gäster, 4 användare
xaelanar, von tratt, Svarthönan, docswood

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser