Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling som ramlar  (läst 2725 gånger)

nittonhundranittiosex

  • Inlägg: 525
  • Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Kyckling som ramlar
« skrivet: 02 dec-12 kl 15:47 »
Hej!
Jag har en Torpardvärgkyckling som är 8 veckor som ramlar omkull så fort den reser sig upp. Vad kan det va?
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

sonica

  • Inlägg: 162
    • Hälsingland
    • Extend
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #1 skrivet: 02 dec-12 kl 16:00 »
Marek?
Frisör med två adresser. Stockholm och Hälsingland. Har två frisörsalonger som heter Extend, en man med cirkushjärta, två barn, tre katter och en härlig mix av höns.

nittonhundranittiosex

  • Inlägg: 525
  • Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #2 skrivet: 02 dec-12 kl 16:10 »
Nej det verkar inte förlamande. Jag har sett Marek i en annan besättning och jag tror inte det är Marek.
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

skogsbonne

  • Inlägg: 802
    • Värmland
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #3 skrivet: 02 dec-12 kl 17:44 »
jag hade en sådan kycklingar för 2 dagar sedan så ta bara bort den så slipper den lida
hade även en sådan kycklingar för 1-2 månader som jag också tog bort

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #4 skrivet: 02 dec-12 kl 20:18 »
Selenbrist, d-vitaminbrist och e-vitaminbrist kan ge störningar i motorik och balans samt muskelstörningar. Prova att ge extra vitaminer tex multivitamin.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

skogsbonne

  • Inlägg: 802
    • Värmland
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #5 skrivet: 02 dec-12 kl 22:30 »
Selenbrist, d-vitaminbrist och e-vitaminbrist kan ge störningar i motorik och balans samt muskelstörningar. Prova att ge extra vitaminer tex multivitamin.

det har jag haft på den som vi tog på för någon dag sedan

nittonhundranittiosex

  • Inlägg: 525
  • Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #6 skrivet: 03 dec-12 kl 18:47 »
Tack för svar!
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

 

tinjafisen

  • Inlägg: 1
SV: Kyckling som ramlar
« Svar #7 skrivet: 04 jun-20 kl 11:26 »
Jag har 2 stk av 11 dvärgwyandotte kycklingarsom haltar och vill inte stödja på ena benet.
Dom är mindre än dom andra och hinner inte äta som dom andra.
Finns det nåt att göra förutom avlivning?
Vh Gro


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Vildmarksmannen, JN, sayerbýr, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser