Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hus till getter  (läst 1438 gånger)

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Hus till getter
« skrivet: 27 jun-07 kl 21:46 »
Idag har äntligen jag fått ihop ett litet sommarhus till mina dvärggetter! Hade en hög med lastpallar som låg och skräpade, fyra av dem blev lätt till ett litet hus med tre väggar och tak. Drog över en presenning över det hela! Hela familjen get blev så glada av att slippa regnet! Varmt och skönt med lite halm på "golvet".
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
Re:Hus till getter
« Svar #1 skrivet: 28 jun-07 kl 20:06 »
Jag gjorde ett fint hus av halmbalar, med ett plåttak till mina. Det höll ett tag, men getterna åt upp halmen trots finfint bete runt om.

Rekommenderas inte! ;D

Edgar

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Hus till getter
« Svar #2 skrivet: 28 jun-07 kl 21:20 »
Jo, det var väldans lätt!  ;D Ställde tre som väggar och la två uppe på, skruvade fast dem i varandra med 100x6mm rostskyddade skruv.
Fick skruva lite snett så de nådde, kan väl ta längre skruv men jag tog vad jag hade hemma.
Har nu förstärkt presenningen med bildäck mot marken, det har blåst rätt mycket idag så det behövdes. Kan inte skryta med att jag är bra på att lägga in bilder, men kan försöka när jag tagit en bild!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:Hus till getter
« Svar #3 skrivet: 01 jul-07 kl 11:14 »
Vad fint det blev.  :D Toppen att man kan bygga något med enkla medel och som uppskattas av getterna.  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

412 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser