Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biredskap (allt från tappmaskin till kupdelar)  (läst 1474 gånger)

Buchaired2

  • Inlägg: 3
    • Bohuslän
Biredskap (allt från tappmaskin till kupdelar)
« skrivet: 04 dec-19 kl 03:58 »
Eftersom jag tänker ägna hela vintern åt att bygga en honungsverkstad och älskar att skryta med alla möjliga upphetsande prylar jag lyckats komma över eller bygga så kanske det behöver en egen tråd.

Projekt i vinter:

Rörverk med 300 kg CMF behållare.

Tappmaskin med bandtransportör där transportören är ett funktionellt och fiffigt hembygge som går att interface (ansluta) till vilken apparat som helst.

Har man lust att läsa mera kan man alltid så en glutt i Bloggen i fall inläggen tryter i forumen.

 

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Biredskap (allt från tappmaskin till kupdelar)
« Svar #1 skrivet: 04 dec-19 kl 14:43 »
Skicka ett PM om du behöver en fabriksny tank på 400 kg istället. Jag kan nämligen skaffa fram en importerad rostfri tank som både är dubbelmantlad för värme och har rörverk - samma kvalité som CFM i princip - men för 20 % av kostnaden.  ;D Är du riktigt snäll kan du eventuellt titta på min tank först...
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 3 användare
xaelanar, polyamorista, Schnurrbart

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser