Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getter  (läst 3131 gånger)

Che Guevara

  • Gäst
Getter
« skrivet: 08 jul-14 kl 14:18 »
Ni som kan getter finns det boer-getter i Sverige?

macker

  • Inlägg: 146
    • Skåne
SV: Getter
« Svar #1 skrivet: 08 jul-14 kl 22:02 »
Ja, det finns Boer getter i Sverige... jag tror 3 besättningar med importerade djur från Danmark... dom är jättefina :)

Che Guevara

  • Gäst
SV: Getter
« Svar #2 skrivet: 08 jul-14 kl 23:11 »
Ok tack för svar var lite nyfiken på dom om dom fas i Sverige då ja såg ett mat program om dom :) Har dock aldrig ätit get så ja vet inte hur det smakar. Är smaken  som får då är det inget för mig .

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Getter
« Svar #3 skrivet: 08 jul-14 kl 23:13 »
Get smakar inte får.
//Luff

Che Guevara

  • Gäst
SV: Getter
« Svar #4 skrivet: 08 jul-14 kl 23:22 »
Dom sa att det påminde om får smak i programmet. ja har ingen aning . Vet bara hur får smakar vilket inte har vare någon större höjdare förutom vid ett till fälle som var alldeles nyligen  när ja fick smaka på lam file vilket ja tyckte va väldigt gott . Och fårfiol då förstås vilket ja gärna äter.

GrävlingsJanne

  • Inlägg: 374
    • Uppland
    • Grävlingsnaturprodukter
SV: Getter
« Svar #5 skrivet: 09 jul-14 kl 01:51 »
Get är gott, smakar inte alls som får.
http://www.gravlingsnaturprodukter.se
Bor på Gräsö, sysslar med skyddsjakt, skogsröjning, slipning av knivar, saxar, liar m.m. Säljer lädersmorning, salvor, tjärljus och mycket annat spännande.

Che Guevara

  • Gäst
SV: Getter
« Svar #6 skrivet: 09 jul-14 kl 02:15 »
Önska ja fick prova äta get nån gång .

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Getter
« Svar #7 skrivet: 09 jul-14 kl 07:31 »
Getkött är väldigt gott!
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Getter
« Svar #8 skrivet: 09 jul-14 kl 08:11 »
En afrikansk kock sa en gång till mig: ska man göra gryta ska man ha fårkött, ska man grilla ska man ha getkött. Jag tror det stämmer men har inte testat alla varianter. Vad anser ni?

PS. Dock blir fårkött bra helstekt i ugn, och det ligger ju åt grillningshållet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 4 användare
javill, von tratt, Hokuspokus, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser