Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gul hud  (läst 956 gånger)

jarskaveln

  • Inlägg: 29
gul hud
« skrivet: 30 jul-19 kl 19:23 »
Jag har 7 veckor gamla kycklingar.En av dem som är vit har lite fjädrar på nacken,där är huden gul.Han eller hon ät pigg och äter osv.Han hade en förändring i fjädrarna på nacken redan vid födseln tror jag.Någon som vet?

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: gul hud
« Svar #1 skrivet: 30 jul-19 kl 22:25 »
Jag har 7 veckor gamla kycklingar.En av dem som är vit har lite fjädrar på nacken,där är huden gul.Han eller hon ät pigg och äter osv.Han hade en förändring i fjädrarna på nacken redan vid födseln tror jag.Någon som vet?

Många av mina slaktade kycklingar har gultonad hud. Jag vet att majskyckling har ganska stark gul färg så troligtvis kan det vara maten de äter. Tror inte att du behöver vara orolig för t.ex gulsot eller något sådant.

 

jarskaveln

  • Inlägg: 29
SV: gul hud
« Svar #2 skrivet: 31 jul-19 kl 08:52 »
Tack för svar,ja den har nog fått för mycket majs,får hålla igen med det.Är ju pigg som "attan" annars!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser