Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag skulle vilja göra en vedbärare.  (läst 4605 gånger)

Robertvartaget

  • Inlägg: 44
    • Södermanland
SV: Jag skulle vilja göra en vedbärare.
« Svar #20 skrivet: 01 sep-23 kl 13:35 »
Och jag som trodde att alla travade en halvmeterstrave på ena armen med den andra & bara bar in ;D.
Att bära i korgar eller påsar tycker jag bara är omständigt.

För att underlätta hos oss har vi dock ordnat med ett litet lager om ca en kubik inomhus. Mest för att slippa hämta utifrån vid varje eldning.

Har även en gammal rostig foderautomat ståendes precis vid kaminen där veden får torka till en sista sväng innan den eldas.

Nog mitt tredje konto sedan jag hittade forumet.

torbjorn

  • Inlägg: 13750
    • Medelpad
SV: Jag skulle vilja göra en vedbärare.
« Svar #21 skrivet: 01 sep-23 kl 15:09 »
Banankartonger fungerar också bra. I synnerhet om man har det stora vedförrådet några mil hemifrån och ska lasta ved i personbil någon gång i veckan.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14456
    • Östergötland
SV: Jag skulle vilja göra en vedbärare.
« Svar #22 skrivet: 01 sep-23 kl 15:40 »
Vi använder Citygrosspåsar, tycker de är lagom stora. Hade Ikeas stora påsar förr, men fick ont i armbågen då jag hade för vana att överfylla en och bära den på ryggen. Bättre då med två mindre så man inte blir frestad.

Men skulle jag bry mig om att göra något snyggare så skulle jag nog sy ett par i kraftigt tyg, i storlek 15 kg björkved.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 3 användare (1 dolda)
Smednisse, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser