Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Läderbröllop  (läst 3955 gånger)

Anthea

  • Gäst
Läderbröllop
« skrivet: 16 apr-07 kl 14:44 »
Maken och jag firar läderbröllop på valborg, och nu funderar jag på en lämplig present. Tänkte att jag kanske kunde få lite tips här?

Nytt bälte med spänne fick han i julklapp för två år sedan, fårfällar har vi eftersom vi har egna får. Kaninskinn ligger i frysen, kan man få gjort något roligt av det tro?

Makens intressen är främst jakt och skytte.


Eulalia

  • Gäst
Re:Läderbröllop
« Svar #1 skrivet: 16 apr-07 kl 14:51 »
hehe, ett par kaninskinnskalllingar kanske?  ;D

Anthea

  • Gäst
Re:Läderbröllop
« Svar #2 skrivet: 17 apr-07 kl 22:58 »
Försöker se det framför mig...   :-[

hasteus

  • Inlägg: 307
Re:Läderbröllop
« Svar #3 skrivet: 19 apr-07 kl 20:51 »
Grattis! Finns massor av små jaktprylar man kan göra i läder ju. Men kaninskinn, mjukt är det ju :)

En fodrad löskrage? Använder ju ofta mina hättor privat som förstärkningsplagg i skogen, men den moderna varianten är ju en fristående krage som man kan förstärka en skjorta eller en varm tröja med utan att man måste ta på en jacka. Halsduk fungerar oxå men blir lätt lite otymplig och kan vara ivägen.
varför inte slänga ihop en i ylle och fodra insidan med kaninpäls :)

Se bild (i syntet...) halskrage  

Tom

  • Gäst
Re:Läderbröllop
« Svar #4 skrivet: 27 maj-07 kl 23:53 »
hi hi "läderbröllop"

kolla in på: http://www.tarnsjogarveri.se/
dom har mycket läder...

lycka till  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

352 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser