Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bågsåg.  (läst 950 gånger)

jörmundur

  • Inlägg: 459
    • Medelpad
bågsåg.
« skrivet: 24 sep-20 kl 18:12 »
Hej. tänkte köpa mig en rekorderlig bågsåg modell stor med bra stål i sågbladet. vet någon vart man får tag på en sådan?? :)
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

 

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: bågsåg.
« Svar #1 skrivet: 24 sep-20 kl 18:46 »
Hej,

https://www.tradera.com/item/418976594

jag skulle ha köpt begagnat och ett nytt blad om det inte går att slipa/skränka.


TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: bågsåg.
« Svar #2 skrivet: 31 okt-20 kl 21:45 »
Det tog slut med ordentliga bågasågar då skogshuggarna började använda motorsåg. Då försvann proffsmodellerna från marknaden.

Jag brukar ta vara på dem på skroten när de dyker upp och det gör de i mängder. Riktiga bågasågar med grovt rör i bågen och tvåhandsgrepp.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 3 användare
tuslus, Bustera, RindertD

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser