Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var köpa industriköttkvarn?  (läst 1249 gånger)

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
Var köpa industriköttkvarn?
« skrivet: 01 sep-14 kl 00:49 »
jag har kommit till en punkt då min underbara köttkvarn inte räcker till längre. jag behöver en köttkvarn av industristorlek, dvs som klarar av att mala stora köttbitar åt gången. det har blivit ohållbart för mig att skära allt i grytbitar alt. remsor innan det åker ner i kvarnen. jag vill ha en som gärna klarar av lite grövre ben också (t ex revben av nöt), samt hud av t ex häst eller nöt. det får gärna vara 3fasoch får kosta max 15 papp. var hittar jag begagnade sådana? nån som har nåt bra tips? om det finns nån leverantör nånstans i skaraborg är ett plus, men jag antar att förtagen som säljer sånt kan skicka också. det viktiga är att de finns i sverige och att man får nån slags garanti.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Rubensgården

  • Gäst
SV: Var köpa industriköttkvarn?
« Svar #1 skrivet: 01 sep-14 kl 06:02 »
Kolla Nima. Vet inget om priserna.

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
SV: Var köpa industriköttkvarn?
« Svar #2 skrivet: 01 sep-14 kl 08:34 »
ANDERS BROLIN AB
Vårfru, Kävra
745 95 Enköping
Tel. 0171-41 30 48
Mob. 070-667 40 20
info@andersbrolin.se

Kan vara en möjlig väg.  Annars googla på "charkutrustning begagnad" .


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

757 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser