Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Idag har jag varit till Bonderbyn, Kalix efter Kalixälven o köpt mig färsk sik  (läst 1962 gånger)

lsjonsson

  • Inlägg: 30
  • Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby
    • Norrbotten
Varit o köpt knappt 7 kg nyhåvad sik från Kalixälven.
Jag vakuumpackar den innan jag lägger in den i frysen så håller den sig bra framåt våren för det kommer snart en leverans (ca. 10 kg) av äkta fjällröding också från svenska fjällvärlden. ;) Det blir gott!

Detta fiske är ett litet äventyr som kräver god balans så att man håller sig kvar på bryggan.

/Stefan
Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga.
/Arthur C. Clarke

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
Det är inte du som fiskar på fotot alltså? Är det fiskaren du handlade av som fiskar medan du väntar?

Che Guevara

  • Gäst
Varit o köpt knappt 7 kg nyhåvad sik från Kalixälven.
Jag vakuumpackar den innan jag lägger in den i frysen så håller den sig bra framåt våren för det kommer snart en leverans (ca. 10 kg) av äkta fjällröding också från svenska fjällvärlden. ;) Det blir gott!

Detta fiske är ett litet äventyr som kräver god balans så att man håller sig kvar på bryggan.
Ser ju ut som mera stock balansering på torra land .  Än fiske;D

Che Guevara

  • Gäst
Ja du tänk om man kunde få färs röding  eller harr numera. Men man får nöja sig med laxöring inte illa det heller.

lsjonsson

  • Inlägg: 30
  • Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby
    • Norrbotten
Det är inte du som fiskar på fotot alltså? Är det fiskaren du handlade av som fiskar medan du väntar?

Nej det är det inte. Jepp! Man kan inte få mycket färskare fisk än så. :)
/Stefan
Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga.
/Arthur C. Clarke

lsjonsson

  • Inlägg: 30
  • Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby
    • Norrbotten
Ser ju ut som mera stock balansering på torra land .  Än fiske;D

Du ska veta vad du gör när du bygger upp dessa bryggor.
Dom plockas ned när säsongen är slut om dom inte anv. till nettingfisket (nejonöga).
/Stefan
Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga.
/Arthur C. Clarke

lsjonsson

  • Inlägg: 30
  • Emigrerat från Huskvarna till Kalix via Aneby
    • Norrbotten
Ja du tänk om man kunde få färs röding  eller harr numera. Men man får nöja sig med laxöring inte illa det heller.

Det är inte dumt. Den är god. Laxöringen är ju inte dålig heller om det är äkta vara så att säga så att den inte är odlad. :)
/Stefan
Det enda sättet att upptäcka gränserna för det möjliga är att gå en liten bit förbi dem in i det omöjliga.
/Arthur C. Clarke


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 4 användare
kaninohöns, Hans Hultén, Sjul, Olofssonskan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser