Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vagn eller underrede sökes  (läst 1364 gånger)

Em Ma

  • Inlägg: 1
Vagn eller underrede sökes
« skrivet: 01 mar-22 kl 20:34 »
Hej!
Jag är på jakt efter en vagn i trä. Den kan vara i behov av större eller mindre renovering. Kan också tänka mig köpa ett underrede och bygga från scratch. Har du nåt stående som du vill sälja så hör av dig! Tips på andra forum att fråga i tages också gärna emot.
Allt gott!

fri

  • Inlägg: 2551
  • Fråga inte om du inte vill veta
    • Östergötland
SV: Vagn eller underrede sökes
« Svar #1 skrivet: 01 mar-22 kl 21:05 »
Vad är det för vagn du söker, ska du bygga 'tiny house'?
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Vagn eller underrede sökes
« Svar #2 skrivet: 04 mar-22 kl 09:05 »
Hej, Jag har ett passande föremål- ett äldre men robust lastbil flaksläp som står på två axlar, och en gammal överdel av en Norrlandsvagn som står på det.

Jag hade en byggplan för dem, men som inte är aktuellt längre, så får du båda eller bara underredet eller viken del du än föredrar för en rimlig liten slant, då jag egentligen inte har någon användning för nån av dem längre. Finns att hämta i Södra Dalarna.

Transport av sådana grejer är alltid krångligare och kostsamt så hur du löser den biten är upp till dig, men om du däremot bor nära Avesta är det mycket vunnet för dig, då kan man dra hem det.   

Progenator

  • Inlägg: 4
    • Värmland
SV: Vagn eller underrede sökes
« Svar #3 skrivet: 09 mar-23 kl 11:34 »
Hej Vasa, har du fortfarande lastbilsläppet eller ram och axlar till salu, lämpligt till Tiny House bygg?

mvh Julian i Hagfors trakten


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 3 användare
ärt, mosippa24, Jona d

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser