Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  VAKTLAR (Japanska)  (läst 2889 gånger)

Archibald

  • Inlägg: 302
VAKTLAR (Japanska)
« skrivet: 27 jul-05 kl 20:43 »
Så, då har man skaffat 3 höns och en tupp.
Några frågor:
1. Blir de lika tama som höns?
2. Var finns det bra böcker om dessa små djur?
3. Övrig info om dem. Hittar mest hyllningar, recept eller några få hemsidor, varav två från folk här, men jag vill ha lite mer info.
4. Mina sitter mest och gömmer sig, antar att de är skraja för oss och för den glade tuppen. Brukar de vara så, eller blir de som höns att de är ute och vandrar, kacklar och så?
5. Vaktlar och vintrar... Hur klarar de sig, vad har de för krav på hönshus osv...Man får ju lust att ta ut döttrarnas dockhus.
6. hur får man de att sitta stilla på en pinne så att man kan fotografera dem....? :-)
   Jag övervägde lim på sprayflaska ;-)

Ni funderar säkert varför en tok som jag skaffar vaktlar, med frågorna ovan, men de var så söta och frugan ville ha vaktelägg på frukostbordet, eller något sådant....eller så vill man bara ha lite mer att göra.

camhed

  • Inlägg: 48
    • Brofarmen
Re:VAKTLAR (Japanska)
« Svar #1 skrivet: 27 jul-05 kl 22:06 »
Den här erfarenheten har jag
1.Nej inte lika tama..inte så att dom kan gå lösa men tama så dom kommer och äter ur handen.
2.QUAIL: PAST AND PRESENT
3.Fråga så ska jag försöka svara.
4.Dom ska inte sitta och gömma sig...hur har du inrett voljären?
Har dom bara gräs...lite buskar små grottor så känner dom sig trygga..kanske för att dom kommit på ett nytt ställe?
5.*skratt* ja där skulle dom nog trivas....Jag har mina i hönshuset men dom har egna burar inredda med delar av våran gamla plastgran plastblommor och stora blomkrukor.
6....ja då får det nog bli lim....hahaha
japanska vaktlar är marklevande och gillar inte att sitta på pinnar så mycket.
Det finns inget du inte kan....Bara sånt du inte lärt dig än.
www.brofarmen.info.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser