Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Likasinnade sökes för hållbar gemenskap  (läst 708 gånger)

Runar

• Uppland
Likasinnade sökes för hållbar gemenskap
« skrivet: 17 mar-22 kl 07:13 »
Jag är en man i 30-årsåldern som söker personer mellan primärt 18 och 40 år med ett långsiktigt perspektiv på självförsörjande. Din bakgrund är mindre viktig än din vilja att tillsammans med andra bli mer självständig och mindre avhängig en rådande stat. Du bör ha god fysisk hälsa samt vara återhållsam med både tobak och alkohol. Psykisk ohälsa betraktar jag som mer acceptabelt och något som kan vara en ganska naturlig reaktion i ett sjukt samhälle, vilket jag menar att vår civilisation i flera aveenden har kommit att bli. Gemenskap och organisering mot ett gemensamt mål är sannolikt det bästa botemedlet mot detta.

Jag är övertygad om att ett handhavande där naturen och dess mångfald respekteras är lämpligare än något konventionellt jordbruk även om det kortsiktigt ger lägre avkastning. Växter, djur och övriga organismer som är alltför främmande för Norden bör undvikas.

Utöver jordbruk och relaterad självförsörjning, som kan bygga på koncept som permakultur och skogsträdgårdsbruk, bör vi utforska och utveckla våra förmågor i att överleva även utan detta likt det som på engelska ofta benämns som "bushcraft", i vissa fall kanske under utmanande vildmarksturer.

Var i landet du bor har ingen större betydelse. Själv befinner jag mig i Stockholmsområdet där jag även har en enklare gård men är helt öppen inför att flytta, kanske rentav utomlands under de rätta förutsättningarna.

Tanken är förstås inte att jag ska styra över allting utan att även övriga förslag respekteras. Det går bra att svara både i ämnet och via PM, det första främst vid allmänna frågor eller oklarheter och det senare vid mer privata spörsmål och vidare kontakt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 6 användare (1 dolda)
Banelinjen, gråärt, Adels, Plutteknutt, DennisCA

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser