Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Virkon S  (läst 7027 gånger)

Insanity

  • Inlägg: 349
Virkon S
« skrivet: 10 aug-07 kl 10:47 »
Hur snabb effekt har detta?

Ska flytta om här hemma bland djuren.
Hönshuset ska bli kaninhus, då vi bara kommer ha ett 10-tal höns och de har onödigt mycket plats i ett alldeles för stort hönshus för det lilla antalet.

Så nu ska jag gå igenom hönshuset med Virkon S innan kaninerna får flytta in där tänkte jag.

Behöver jag tvätta av nätet med det också?
Antar jag behöver det, men lika bra att fråga..-
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Margit

  • Gäst
Re:Virkon S
« Svar #1 skrivet: 10 aug-07 kl 10:52 »
Effekten av Virkon är snabb, men man ska tänka på att torka av ALLA detaljer! Jag arbetar som sjuksköterska och när en patient med någon smittsam åkomma har legat på en sal så tvättar vi med Virkon, det är mycket viktigt att vara noggrann om man ska vara säker på att få bort alla eventuella bakterier/virus...så det är en arbetsam procedur men effektiv!!!

Jag har inte hört att man kan använda det i samband med att städa ur djurstallar/hönshus men det låter ju bra.
« Senast ändrad: 10 aug-07 kl 10:52 av Margit »

orloff

  • Gäst
Re:Virkon S
« Svar #2 skrivet: 10 aug-07 kl 11:09 »
Bästa är en typ ryggspruta men det går lika bra med en vanlig liten handspruta.  Låt det torka ordentligt. Spruta allt, vad jag upplevt är det helt ofarligt för djuren.

Margit

  • Gäst
Re:Virkon S
« Svar #3 skrivet: 10 aug-07 kl 11:15 »
Bästa är en typ ryggspruta men det går lika bra med en vanlig liten handspruta.  Låt det torka ordentligt. Spruta allt, vad jag upplevt är det helt ofarligt för djuren.

Det var en smart lösning!

Lotus74

  • Inlägg: 63
    • Värmland
    • Struven
Re:Virkon S
« Svar #4 skrivet: 10 aug-07 kl 13:08 »