Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna lämnade äggen, men kom tillbaka  (läst 878 gånger)

Ellen Fröjdlund

  • Inlägg: 8
    • -
Höna lämnade äggen, men kom tillbaka
« skrivet: 17 maj-19 kl 15:06 »
Hej jag har (som titeln beskriver) en höna som hade lyckats ta sig ut ur buren som har legat- och ligger- och ruvar i, men hon lyckades ej ta sig tillbaka in.
Jag upptäckte detta för någon dag sedan och lyfte in henne igen, efter som att hon fortvarande verkade vilja ruva. Jag vet inte hur länge hon kan ha varit borta från äggen... men max en dag.
Äggen var runt dag 16-17.

Så nu till frågan: tror ni att det är kört? Beräknad kläckningsdag är nu på söndag, ska jag vänta och se eller börja om med nya ägg (känns dock inte så snällt för mamma höna som har legat länge redan)
Och om det, trots detta, kommer några kycklingar kommer de ha några men efter denna incident?

Tacksam för svar!

 

Rike

  • Inlägg: 56
  • Ullish
    • Västergötland
SV: Höna lämnade äggen, men kom tillbaka
« Svar #1 skrivet: 22 maj-19 kl 18:44 »
Kläcktes äggen?
Ullish

Ellen Fröjdlund

  • Inlägg: 8
    • -
SV: Höna lämnade äggen, men kom tillbaka
« Svar #2 skrivet: 31 maj-19 kl 11:19 »
Nej tyvärr, samma sak hände ytterligare en gång med skillnaden att hon verkade klar med ruvandet:/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

797 gäster, 6 användare (2 dolda)
xaelanar, Palle500, Be, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser