Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ni som har/har haft påfågel - en undran  (läst 1772 gånger)

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
Ni som har/har haft påfågel - en undran
« skrivet: 30 jun-12 kl 19:20 »
Jag har fått erbjudande att få en påfågeltupp. Har länge önskat mig ett par påfåglar, men är orolig för hur mycket skada de gör. Har en hög med höns och de går fritt så har ju skyddat de viktigaste odlingarna och rabatterna med låga staket och det hjälper bra. Men antar att ett litet staket inte hindrar en påfågel från att flyga ner och massakrera kökslanden.. Vad är era erfarenheter av detta?
« Senast ändrad: 03 jul-12 kl 13:12 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Ni som har påfågel - en undran
« Svar #1 skrivet: 03 jul-12 kl 13:12 »
Ingen? ???
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Fjädern

  • Inlägg: 15
    • Öland
SV: Ni som har/har haft påfågel - en undran
« Svar #2 skrivet: 04 jul-12 kl 22:54 »
Hej, jag har och har haft många påfåglar och mina erfarenheter är att dom gör mycket mindre skada än höns, ingen skada alls som jag kan komma ihåg, tycker att du ska ta emot tuppen, tror ej att du kommer att ångra dig, de flesta påfåglar jag har haft har vatit trevliga och lugna. Mvh Martin 
Fjädern

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Ni som har/har haft påfågel - en undran
« Svar #3 skrivet: 05 jul-12 kl 12:14 »
Tack så mycket för ditt svar! :)

Då provar jag :) - jag fick löfte om att få lämna tillbaka den också om det inte funkar, men ville ändå höra lite först :).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Lejonhjärta

  • Inlägg: 546
    • Västergötland
SV: Ni som har/har haft påfågel - en undran
« Svar #4 skrivet: 16 jul-12 kl 15:50 »
Mina går lösa på gården och ingen skada skedd.
Mkt sociala å nyfikna djur. :)
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

 

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Ni som har/har haft påfågel - en undran
« Svar #5 skrivet: 16 jul-12 kl 20:14 »
Tack för ditt svar :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 4 användare (2 dolda)
RindertD, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser