Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hon kom över mon,  (läst 1610 gånger)

Gartner63

  • Inlägg: 2
    • Norge
Hon kom över mon,
« skrivet: 03 sep-23 kl 17:41 »
Så lyder titlen till en låt från tidigt 70 tal. Ganska så nostalgisk men kanske har jag kommit upp den åldern dån man man även ser bakåt fast framåt är viktigare. Bor i sydöstra Norge med "grönt jobb" som anleggsgartner på en större firma inom denna bransch. Bor lantligt med grön omgivning i eget hus och nära en brusande bäck (när det regnar mycket). fortfarande nästan sommar och inte några gula löv ännu. Att leva grönt och lantligt och mera självhushåll än vad jag gör just nu. Med naturnära liv och med samhällsintresse och en gång för längesedan aktiv i ett politiskt ungdomsförbund. Med samma åsikter fast mera passiv numera. Att odla mera i hagen leva mera lokalt. Ingen TV men mycket radiolyssnde både svensk P1 FM och norsk P2 DAB. Självständig med mycket tankar och ider. Söker någon kvinna att dela livet med. Att bryta mina teser med dig, tes och antites vad blir syntesen ? Att gå långa turer sommar som vinter att sitta framför kaminen under mörka och kalla vinternätter. Att höra koltrasten tidig vår eller kattugglan sen vinter.

Vem är du då, om du existerar och har samma tankar och funderingar ? Jag kan nås här och du når mig lätt. Född 63 och bor i eget hus i sydöstra Norge nära Drammen och Kongsberg.

Hälsningar Gartner  63.

Liz

  • Inlägg: 7
    • Skåne
SV: Hon kom över mon,
« Svar #1 skrivet: 26 sep-23 kl 20:54 »
Hej!
Du låter som en mångsidig man och det tycker jag om. Har själv alltid mycket på gång. Just nu plockar jag äpplen som det ska bli god must av b la. Jag bor nära Ivösjön,i en g:a släktgård. Barnen är vuxna och utflugna ur boet. Lever mitt liv med hästar, hundar och katter. Mvh Liz

Gartner63

  • Inlägg: 2
    • Norge
SV: Hon kom över mon,
« Svar #2 skrivet: 15 okt-23 kl 21:57 »
Hej Liz !  Såg ditt svar just nu och vill gärna skiva lite mer men börjar bli sent nu och skall upp tidigt i morgon. Jag försöker skriva lite mer i morgon och önskar godnatt nu på återskrivade i morgon. Hej och godnatt från Patrik


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 2 användare
jeno0038, Burn0ut

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser