Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Kattsand till sticklingar??  (läst 667 gånger)

  • Gäst
Kattsand till sticklingar??
« skrivet: 24 maj-19 kl 18:40 »
Jag har ingen aning om det fungerar. Jag letade efter Perlite på Blomsterlandet men såg inget

Då kom jag att tänka på kisel kattsand. Undrar hur det blir i fuktigt tillstånd? Det sväller antar jag.

Det drar ju åt sig fukt. Men det gör väl Perlite med. Jag tyckte jag läste att det svällde 24% eller drog åt sig 24% fukt. Nåt sånt var det.


Den där hemska billiga plantjorden 4 säckar för 99 kr drar säkert åt sig en massa procent vatten. Så mycket som har ruttnat i krukorna. Tyvärr så ruttnar sticklingar i såjord med om de står ute. I krukor blir allt fuktigt. (jag kan inte få in allt i växthuset)

Jag ska exprimentera lite med kiselsand för katter.




 


Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 3 användare
Be, Bustera, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser