Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya Stiga elkedjesågen. Ett bakslag!  (läst 832 gånger)

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
Nya Stiga elkedjesågen. Ett bakslag!
« skrivet: 18 jul-23 kl 10:06 »
Min far har sågat veden med elkedjesåg i säkert 40 år. Beställde första från skåne sa han. Så det var en tidig modell. Genom åren har han sagt endast stigas modeller håller i längden för vedbacken.
Så jag har kört med stigas förra modell i ca 12 år. Kört slut på en så är inne på min andra. I våras krånglade den så jag beställde nya modellen med stor förväntan.
Vilken besvikelse! Först är den mycket tyngre än förra modellen. Det verkligen känns. Enda man ser att dom bytt är tänderna vid svärdet från plast till metall. Vet ej vad dom heter. Men dom man låser sågen i stocken när man trummar.
Sen upplever jag den som svagare.  Märkbart svagare. Kan ha varit en dålig kedja från fabrik. Detta är dock inte helt testat då modellen jag fick formligen drack olja och ska lämnas in.
Lagade min gamla trotjärnare och det blir till att leta fler såna och ha den nya CS 118 som reservens reserv. Den var verkligen ett bakslag i tillverkningen.

Gamla modellen
Se 180
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244457

Rekommenderas inte!
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

414 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser