Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bärmålla?  (läst 5439 gånger)

Fny

  • Inlägg: 272
    • Uppland
    • Handicraft by Agis
Bärmålla?
« skrivet: 15 okt-12 kl 08:43 »
Drömde inatt att jag plockade massor av bärmålla... I drömmen såg de jättegoda ut men dumt nog smakade jag aldrig!  ;)

Nån här som testat att odla bärmålla? Hur smakade det? Var det nåt att ha?

Lijing

  • Inlägg: 317
  • Medeålders 3-barnsmamma med mat- odlintresse.
    • Västerbotten
SV: Bärmålla?
« Svar #1 skrivet: 15 okt-12 kl 08:48 »
Hade några plantor som jag slängde ner i växthuset i somras. Vackra bär men smakade inte så mkt, lätt fadd smak. Nu var det ju en bedrövlig sommar så inget smakade som det skulle men jag tänker inte lägga ner energi på dem igen. Testade dock aldrig att äta bladen (typ spenat). Inte ens hönsen var särskilt intresserade av bären, föredrar rönnbär o röda vinbär.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning, the devil says "Oh crap, she´s up"!

 

Visigot

  • Inlägg: 160
    • Västergötland
SV: Bärmålla?
« Svar #2 skrivet: 21 nov-12 kl 19:20 »
Hej Fny,
jag odlade bärmålla i somras. Bären smakade knappt något och bladen ännu mindre.
Dock var den lättodlad och växte som sjutton.
Så det var första och sista gången jag odlade bärmålla, fast risken är väl att den fröade av sig. :P
"Fantasi är viktigare än kunskap" Albert Einstein

K@rin

  • Inlägg: 196
    • Närke
SV: Bärmålla?
« Svar #3 skrivet: 30 nov-12 kl 17:27 »
Håller med , de är inget att ha. De marknadsfördes dessutom som "smultronspenat". De smaklösa bären är så långt från smultron man kan komma.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

689 gäster, 5 användare
Be, skräptanten, Efwa, RindertD, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser