Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor grupp av höns utan/med tupp?  (läst 634 gånger)

Meduza

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Stor grupp av höns utan/med tupp?
« skrivet: 30 jun-19 kl 22:23 »
Ja starta en helt ny besättning i början på året med 3 kullar kycklingarna födda ca 1 månad emellan. Har inte varit några problem att introducerar de tillsammans. Tuppar har under tidens gång getts bort och kvar blev en ensam skånsblomme tupp. Så fort han blev könsmogen blev han en riktig elaking. Han är ju såklart en undtupp utan konkurrens men nu känner ja att alla hans chanser har ryckigt.
Kanske gjorde alla fel när jag valde en tupp från början, skulle ja behållt 3 st och sedan sett vilka hönorna valt?
Han är grym emot kycklingarna. När inte de stor släpper  till flyger ha på de minsta som han är riktgt elak emot. När han är i hönsgården flyr alla ifrån honom och de är väldigt oroligt. . Minsta Kycklingarna gömmer sig inne. De går inte längre ut. Frigående ute är han bättre men även jämnårig är han rätt hård emot. Jag har särat han i från gruppen, men de ha inte  gjort han lugnare. Rädd för de yngres liv.
Hur ska jag göra för att Intruduser nya tuppar i gruppen? Inför inga livdjur utan endast ägg. Är så nöjd med min bråkiga skara av olik raser jag har i min grupp. Kan man låta dem gå tupplös till våren och då hoppas någon vill ruva och skaffa lite ägg och hoppas på några snälla tuppar som kläckas?



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

778 gäster, 7 användare (2 dolda)
von tratt, EvaMärta Granqvist, Tli, ÖsterFröken, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser