Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  urinvägsinfektion  (läst 4145 gånger)

IsaIrina

  • Inlägg: 92
    • Ljungdalsgården
urinvägsinfektion
« skrivet: 09 maj-05 kl 10:04 »
Hej!

Vi har en kanin med misstänkt urinvägsinfektion.Blöder kanske 5 droppar /dygn.Hon har inget ont,äter som vanligt och är pigg och glad.

Har läst på nätet att man kan ge tillskott av C-vitamin eller hel vitlök.

Det sista tycker jag låter starkt för en liten kaninmage.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa kureringar eller något annat bra förslag(utom vet. besök naturligtvis).

Vi ska naturligtvis besöka vet. och ev. få penicillin.

Men det kan vara bra att kunna bota lite självv också.

Tacksam för svar och tips.

Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

I@

  • Gäst
Re:urinvägsinfektion
« Svar #1 skrivet: 09 maj-05 kl 12:31 »
Hej IsaIrina!
Jag provar nu vitlök till min höna som har äggledarinflammation, och det verkar som att det fungerar. Prova att lägga en hel vitlöksklyfta (skalad) i vattnet åt kaninen, då blir det inte heller så starkt.

Mvh Ia   ;)

IsaIrina

  • Inlägg: 92
    • Ljungdalsgården
Re:urinvägsinfektion
« Svar #2 skrivet: 10 maj-05 kl 09:00 »
Hej!

Just nu testar jag med c-vitamin tillskott från djuraffären. ;)

Både i tablettform och i vattnet.
Hon tycker om båda och det är ju ingen fara att det blir för mycket så jag kör så här i några dagar. Annars ska jag nog testa vitlök i vattnet, det känns bättre än att ge en hel vitlöksklyfta i munnen :P
Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

Mynta

  • Gäst
Re:urinvägsinfektion
« Svar #3 skrivet: 12 jun-05 kl 23:09 »
Det vanligaste bland honor är canser i livmodern. Vanligen ser man en blödning från slidan som oftast misstolkas som blod i urinen. Man bör INTE hålla på att mixtra med egenblandningar innan man konsulterat veterinräen.

IsaIrina

  • Inlägg: 92
    • Ljungdalsgården
Re:urinvägsinfektion
« Svar #4 skrivet: 13 jun-05 kl 08:22 »
Har nu hållt på med c-vitamin i flera veckor och nu syns inget blod alls. ;)

Har pratat med vet. och fått till svar att det säkert bara var urinvägsinfektion och att det kan hjälpa med c-vitamin om man är envis.

 :D

Vi har Kindahöns(genbank),Japanska dvärghöns(chabo),Maraner,Brahma,Sussex och korsningshöns(grönvärpare), kaniner,lantras getter,chinchilla och katter. / www.ljungdalsgarden.se

I@

  • Gäst
Re:urinvägsinfektion
« Svar #5 skrivet: 13 jun-05 kl 08:44 »
Vad skönt!  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser