Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vem köper  (läst 4208 gånger)

jonas80

  • Gäst
vem köper
« skrivet: 23 feb-05 kl 23:03 »
hej jag tänkte börja med kanin uppfödning
vart kan man skicka dom på slakt och hur gammla bör dom vara och vad för ras är bäst???
mejla gärna på jonas_johansson67@hotmail.com
mvh jonas

Januschka

  • Inlägg: 1365
  • Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Re:vem köper
« Svar #1 skrivet: 01 apr-05 kl 12:00 »
Hej!

Det bästa är du lär dig att slakta själv. du måste ändå kunna avliva djur ifall det blir problem...

Annars är det läsning, läsning, läsning, innan du sätter igång..

Januschka,
som också har lärt sig att slakts - det är det djurvänligste att göra det snabbt 'hemma'
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

praline1

  • Inlägg: 550
  • 100%bondmora med djur
    • Småland
Re:vem köper
« Svar #2 skrivet: 16 maj-05 kl 21:07 »
hej du kan skicka köttet till vreta kaningård de köper allt kaninkött du kan producera om du skall satsa på slaktkaniner så köp new zeeland
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Re:vem köper
« Svar #3 skrivet: 30 maj-05 kl 00:29 »
hej du kan skicka köttet till vreta kaningård de köper allt kaninkött du kan producera om du skall satsa på slaktkaniner så köp new zeeland

Fråga.... varför ska man satsa på New Zeeland som slaktkanin? Funderar på att skaffa kaniner till husslakt, och undrar om Fransk Vädur, Belgisk Jätte etc. är sämre än New Zeeland. Är inte de förstnämnda större/tyngre?

Maria
Är genbank för Blå And, Gotlandskanin, Ölandsgås samt Ölandshöna. Vi har även Abessiniermarsin, Bordercollie, Isländsk fårhund och minishettisar.

praline1

  • Inlägg: 550
  • 100%bondmora med djur
    • Småland
Re:vem köper
« Svar #4 skrivet: 30 maj-05 kl 14:27 »
hej rosenqvist new zeeland ger stora jämna kullar och så har det 10 spenar och är inte lika dyra att föda deras ungar slaktas vid 16 veckor de stora raserna äter mycket mer och är inte snabbväxande så du får mycket mer kött för pengarna om du satsar på NZ mvh praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 3 användare (2 dolda)
Westerbergarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser