Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kardor  (läst 2496 gånger)

zitlally

  • Inlägg: 0
    • -
Kardor
« skrivet: 16 okt-15 kl 19:21 »
Hej,
Har fått möjlighet att äntligen börja tova, en stor tovnigsmaskin står och väntar och ull finns, men är det någon som har tips på vart jag kan köpa kardor?
Vill helst ha med läder, de som jag hittat är textil eller plast mattor...

Någon som vet???

LimJans

  • Inlägg: 8905
    • Dalarna
SV: Kardor
« Svar #1 skrivet: 16 okt-15 kl 21:46 »
Kollat på "Den gamla skolan"? :)

sommarin

  • Inlägg: 97
  • ull är härligt
    • Skåne
    • Den Gamla Skolan
SV: Kardor
« Svar #2 skrivet: 28 mar-16 kl 13:50 »
Hej
Din chans att få tag i kardor med mattor i läder är nog liten länge sedan nytillverkningen slutade. Nu är det en vävd matta med topp i gummi som alla använder men sedan med mycket olika täthet på nockorna.
Låter för mig som om du nog skulle behöva en kardmaskin med tanke på att du har en tovningsmaskin.
Du kan ju titta lite mer på
http://www.dengamlaskolan.webshoponline.se/kardutrustning.aspx
 :-* Inger Den Gamla Skolan
www.dengamlaskolan.se
IS

tamburin

  • Inlägg: 8
  • Tidens tro drabbar människan.
    • Småland
SV: Kardor
« Svar #3 skrivet: 17 maj-17 kl 18:48 »
Gudruns Ullbod på nätet. Jättebra kardor.

ellla

  • Inlägg: 7
    • Västerbotten
    • ellla
SV: Kardor
« Svar #4 skrivet: 01 jun-17 kl 09:18 »
Om jag hade tillgång till en tovningsmaskin skulle jag vilka ha ullen kardad i maskin för att få ut stora sjok.
Du kanske kan låna eller hyra en?
om man inte frågar, får man aldrig veta!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

314 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser