Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - kalkoner  (läst 41402 gånger)

David97

  • Gäst
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #20 skrivet: 08 feb-12 kl 22:45 »
Jaha, dom är otroligt lika isf.. Bronz är kanske mörkare?

Hur många kalkoner har du Sandra? O vilka färger.. Läste att du fick tag i massa ägg.. Blev det någon sådan blå?? (Eller var det du som fick tag i ''blå'' kalkoner??)

Citat från Linkosos hemsida blogg:

Det skulle vara bronskalkoner och de 2 första var brons (brun o svartspräckliga kycklingar) men sedan kom en ut som är helgul? ??? Uppfödaren hade tydligen själv fått fram en sådan också och tyckte den hon hade såg ut att kunna bli blå!..

(www.honsitrunsby.webs.com)
« Senast ändrad: 08 feb-12 kl 22:49 av David97 »

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #21 skrivet: 08 feb-12 kl 22:49 »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #22 skrivet: 08 feb-12 kl 22:58 »
Jaha, dom är otroligt lika isf.. Bronz är kanske mörkare?

Hur många kalkoner har du Sandra? O vilka färger.. Läste att du fick tag i massa ägg.. Blev det någon sådan blå?? (Eller var det du som fick tag i ''blå'' kalkoner??)

Citat från Linkosos hemsida blogg:

Det skulle vara bronskalkoner och de 2 första var brons (brun o svartspräckliga kycklingar) men sedan kom en ut som är helgul? ??? Uppfödaren hade tydligen själv fått fram en sådan också och tyckte den hon hade såg ut att kunna bli blå!..

(www.honsitrunsby.webs.com)


Det är rätt stor skillnad på brons och bourbon red. Bourbon red är rödbruna medan brons är som mer mörktbrunsvarta och skimrar i alla möjliga färger (tänk dig olja utblandat i vatten typ ::) allt från orange, grön, lila, blå skimmer) Tuppen Kalle i de första inläggen (Annettes) är brons.

Jag sparade två kalkoner. Ingvar och Berit. Berit är röd brons.
Emil har två från samma kull också. En bronstupp och en röd brons höna. Den där spännande kycklingen skulle såklart dö, så fick aldrig veta vad det var!! :( :(

Hmm ... Hur stora de är... Stora. ;D Ingvar är störst. Har ej vägt dem, får kanske testa göra det någongång ... Mjölksyra i armarna får jag iaf. och inte efter allt för lång tid om jag bär en kalkon under varje arm. ::) ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

David97

  • Gäst
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #23 skrivet: 08 feb-12 kl 23:04 »
Ok, då är det bevisat, jag är kass på kalkoner.. Hehe.. Fast har endast sett 3 st "live" o det var bara Bronz.. Vad tråkigt att den dog, men det var ju självklart ;)

mymlan65

  • Inlägg: 297
    • Småland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #24 skrivet: 08 feb-12 kl 23:06 »
Ingvars pappa vägde 9,5kg slaktad, så.... (urtagen, plockad osv) Han bör väga mellan 18 o 20 eller så....
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #25 skrivet: 14 feb-12 kl 16:03 »
Emils kalkontupp.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #26 skrivet: 14 feb-12 kl 16:10 »
Hur snygg får man va? ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #27 skrivet: 14 feb-12 kl 16:24 »
Jag och Penis-Arne:
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #28 skrivet: 15 feb-12 kl 21:20 »
Jag och Penis-Arne:



Det där slår alla söta "hålla i kaninen bilder"  8)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #29 skrivet: 15 feb-12 kl 23:29 »
Visst ser han nöjd ut i min famn  :D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

tinna.m

  • Inlägg: 2451
    • Skåne
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #30 skrivet: 16 feb-12 kl 00:06 »
Visst ser han nöjd ut i min famn  :D
Jag tycker han ser ut som en stridsflygare, beredd att gå till attack. Vad har du sagt till honom?
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #31 skrivet: 16 feb-12 kl 08:05 »
Visst ser han nöjd ut i min famn  :D

Är det en av "mina"?
Och varför heter han Penis-Arne?
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #32 skrivet: 16 feb-12 kl 08:08 »
Här är en av mina som jag trodde skulle bli "blå" men den blev"gray" fick jag lära mig i Kalkongenitiktråden.

//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #33 skrivet: 16 feb-12 kl 10:14 »
Japp han kommer från dej.
 Vi har knäppa namn på djuren o han har ju en ansiktspick :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #34 skrivet: 16 feb-12 kl 10:57 »
Japp han kommer från dej.
 Vi har knäppa namn på djuren o han har ju en ansiktspick :)

Ja, det har du ju rätt i  ;D.
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #35 skrivet: 18 feb-12 kl 17:55 »
Deras bebisar har nu fått namnen Tutt-Lisa och Snopp-Juan  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

getalina

  • Inlägg: 7186
  • Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #36 skrivet: 18 feb-12 kl 20:34 »
Deras bebisar har nu fått namnen Tutt-Lisa och Snopp-Juan  ;D


 ;D ;D

Bli inte förvånad om omgivningen tror du är tokig om du går ut å ropar på dem.

En tant i Vallberga hade en katt som hette Hurra. Folk stannade verkligen upp när hon kom ut på  trappan på huset vid bygatan och ropade; Hurra. Hurra, Hurra.................


Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #37 skrivet: 19 feb-12 kl 15:33 »
Som tur är bor jag på landet *asg*
Ingen av våra djur har normala namn  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #38 skrivet: 24 feb-12 kl 17:24 »
Snygga kalkontuppen i Njura!  ;D (härstammar från mymlan65 här på alternativ  ;D)
« Senast ändrad: 24 feb-12 kl 18:31 av Njura »
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Anette

  • Inlägg: 785
  • Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: Bildtråd - kalkoner
« Svar #39 skrivet: 24 feb-12 kl 17:39 »
Snygga kalkontuppen i Njura!  ;D

Kan bara hålla med...snygg!
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser