Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rödvingad, blå eller möjligen svart  (läst 2368 gånger)

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
Rödvingad, blå eller möjligen svart
« skrivet: 01 jan-09 kl 10:45 »
Någon som vet vem som föder upp såna? Gärna i södra Sverige.

//Lisa
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Rödvingad, blå eller möjligen svart
« Svar #1 skrivet: 01 jan-09 kl 11:06 »
Gå med i Svenska simfågel och kalkonklubben så får du ett rasregister där du kan leta en uppfödare nära dig  :D
Läs mer på: http://www.sskks.co.cc/

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Rödvingad, blå eller möjligen svart
« Svar #2 skrivet: 01 jan-09 kl 12:49 »
Tack så mycket! Ska jag genast göra :D
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Rödvingad, blå eller möjligen svart
« Svar #3 skrivet: 16 jan-09 kl 17:12 »
Hmm, har nu mailat till den klubben, och frågat efter uppfödare av speciellt blå och rödvingad men även andra raser skulle vara av intresse.
Fick svar att hon inte kände till någon annan ras än brons i sverige... ??? Jättebra kalkonklubb, verkligen...

Vill man ha tag i någon rolig ras eller färg så är det väl här man ska leta :P
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
SV: Rödvingad, blå eller möjligen svart
« Svar #4 skrivet: 16 jan-09 kl 19:30 »
Me?? Det fanns då flera kalkonuppfödare i det från -08 men jag vet inte var jag har mitt just nu. Vet då flera som föder upp Crölwitzer som stod med och några av annan färg också. Ska kolla efter helgen om jag hittar mitt från förra året.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

586 gäster, 2 användare
inge.reklam60@gmail.com, Beuty

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser