Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Företagar-/skattefrågor  (läst 1245 gånger)

ersam

  • Inlägg: 2875
    • -
Företagar-/skattefrågor
« skrivet: 02 nov-08 kl 23:52 »
Hello!

Vi lever i ett samhälle där man tydligen till varje pris ska bli företagare - själv fick jag starta-eget stöd inom en verksamhet där jag inte var färdigutbildad inom. Vi har en minister - läs Maud - som säger att vi ska vara som flitiga bävrar och borde födas med f-skattsedel. Jag lever med min familj ute på landet och lever inte särskilt fett och hankar oss fram med olika projekt, rumsuthyrning etc och har nu lagt oss till med bin. Allt är frid och fröjd förutom en nitsisk skatteinspektör som håller på med långa brev och ifrågasätter och vill ha klargörande ner till enskilt parkeringskvitto på 3 kr.

Vi har som en tanke att på lite sikt kanske dra in en 10-15000 kr ("vinst") som en liten del i vårt livspussel på biodlingen. Just nu har vi 4 st samhällen men köpt material till ca 10. Dessutom har vi lagt en del pengar på vår bipaviljong. Jag har dragit rubbet som har med biodlingen på firman (när man har varit på rådgivning så säger de att man ska passa på att investera de första 5 åren då man får kompensera eventuellt underskott mot tjänsteinkomster) - men känner att ska man råka ut för sån här skit nästa år då nån nitisk granskare ska fråga om sockerinköp eller vinkelbeslag så känner jag att man borde skita i allt sånt och köra på "bäst det går".

Min fråga - kommer vi få skit för att ha en sådan begränsad verksamhet? Min avsikt är att öka och att det ska vara en del i vår verksamhet. Erfarenheter någon?

ES

Jamte

  • Inlägg: 356
  • I bikupan åker byråkraten ut på hösten.
    • jamte
SV: Företagar-/skattefrågor
« Svar #1 skrivet: 07 dec-08 kl 00:11 »
- men känner att ska man råka ut för sån här skit nästa år då nån nitisk granskare ska fråga om sockerinköp eller vinkelbeslag så känner jag att man borde skita i allt sånt och köra på "bäst det går".


Kunde bara inte låta bli att skicka ett litet mess till Måddan med en länk till din fråga... enligt nedan

Byråkratjävlar

Sverige är i kris. allt ska det sparas på. Dags då att med krafttag bekämpa den cancersvulst i Moder Sveas kropp som byråkrater/myndigheter utgör. De suger energi och resurser som borde gå till skolor, sjukvård, åldringsvård, försvar, vägar, kollektivtrafik, forksning och stimulans av riktiga jobb. Jobb som genererar sånt som vi kan exportera och få landet på fötter igen.

Här följer ett exempel på destuktiva svins offer

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=53052.0

HJÄLP FOSTERLANDET ATT BEKÄMPA DESSA DESTRUKTIVA PARASITER
Så länge jag inser att jag aldrig blir fullärd, så är jag mottaglig för ytterligare lärdom.

Biodlare sedan 1978, så fortfarande nybörjare.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 5 användare (1 dolda)
Oskari, Radar, alternaiv, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser