Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jordkällare under uthus  (läst 636 gånger)

karolinas

  • Inlägg: 1
jordkällare under uthus
« skrivet: 04 maj-15 kl 07:35 »
vi har en jordkällare som vi skulle vilja ta i bruk. förutom att delar av innertaket i trä behöver bytas finns där lite att göra. det verkar bara finnas ventil åt ett håll, där finns ett fönster. dörrarna består av en oisolerad uthusdörr följt av en oisolerad lucka i golvet. samt att den verkar ta in vatten från norr, det är endast här som trätaket är dåligt.

tips på hur vi ska gå till väga mottages tacksamt! vi har mycket frukträd och det vire toppen att kunna förvara äpplen och annat vi odlar här!

jag gissar på att vi behöver sätta igen fönstret? någon typ av dränering i norr? då vi har stora projekt på gång med bostadshuset vore det bra om man kunde göra en mer tillfällig enklare dränering då tiden inte kommer räcka till att göra en fullskalig dränering i år.



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 5 användare (1 dolda)
Efwa, Okulärbesiktning av Byrålåda, Häggblomma, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser