Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Utsättning"- när?  (läst 742 gånger)

Dagg

  • Inlägg: 560
"Utsättning"- när?
« skrivet: 30 jul-09 kl 00:20 »
Hej! Mina nya pojkar (ty.sch.) kom igår som jag skrivit i en annan tråd. De har suttit med sina andra bröder tidigare. De har varit i en "kätte" (eller vad det heter) inomhus i ett stall. Nu sitter de i en mindre bur utomhus, men inte på marken. Jag är lite osäker på hur och när jag ska introducera dem i en större bur på marken.

Har bara haft utekaniner förut och är inte helt klar över hus känsliga de små liven (som suttit "inomhus") är för nya bakterier (goda som onda). Hur länge ska jag vänta med att sätta dem i sin markbur? Hur länge ska jag vänta med att introducera dem för andra kaniner? Med introduktion menar jag endast "sniff" genom nätet- de kommer att bo bredvid mina andra kaniner, men inte gå tillsammans förrän lite senare. Vad tror ni?

Jag undrar också om jag kan kastrera dem nu vid tre mån. ålder?

Mvh Dagg


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

811 gäster, 4 användare (1 dolda)
Jona d, Hans Hultén, prydnadsfåglar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser