Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för blandras???  (läst 36533 gånger)

PycklingMamma

  • Inlägg: 193
  • Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
Vad har ni för blandras???
« skrivet: 24 jan-08 kl 04:10 »
Är lite nyfiken på vad ni andra har för blandraser. Skriv vad ni har å lägg gärna in en bild så man får se hur de ser ut, å om de ens är lik nån av de raserna de har i sej!!

Här är min svarta ulv, Sigge, blandras 50%schäfer, 25% rottweiler och 25 % Sebirian Husky!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Kharro

  • Inlägg: 99
  • "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
Re:Vad har ni för blandras???
« Svar #1 skrivet: 24 jan-08 kl 22:04 »
Min 3,5 åriga tjej Freja är 50% Rottis (mamma) 50% Schäfer (pappa)
En otroligt underbar hund som används för utom att vara världens bästa kompis,även till spår (främst vilt och lite person) Lydnad och drag.
« Senast ändrad: 24 jan-08 kl 22:07 av Kharro »
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:Vad har ni för blandras???
« Svar #2 skrivet: 25 jan-08 kl 11:03 »
Min Faxe har leonberger, rottis och irländsk setter i sig, hur mycket av vad vet jag inte. Men han har stark vaktinstinkt... En riktig go'ing är han iallafall!
« Senast ändrad: 26 jan-08 kl 12:53 av Nettus »
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
Re:Vad har ni för blandras???
« Svar #3 skrivet: 25 jan-08 kl 11:50 »
Vår Lukas som blir 11 år i maj han har schäfer/labrador/bordercollie i sej .

Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
Re:Vad har ni för blandras???
« Svar #4 skrivet: 26 jan-08 kl 19:57 »
Jag har en sheltie/pudel som jag tränar apport, lydnad, agility och freestyle med.
Sedan har jag en collie/aussie som jag tränar viltspår/eftersök med..
Inga bra foton men hemsida: http://web.comhem.se/~u37800676/hund/index.htm
Kaninuppfödare och pelargontant.

heid84

  • Inlägg: 49
  • novemberbarn
Re:Vad har ni för blandras???
« Svar #5 skrivet: 27 jan-08 kl 12:13 »
Min Bella är åtta månader, 50% soft coated wheten terrier, i övrigt lika delar airedaleterrier, risenschnauzer och springerspaniel. En riktig fyrvägskorsning, med andra ord!  :)
I am on a lonely road and I am traveling, looking for the key to set me free

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #6 skrivet: 03 feb-08 kl 09:59 »
Jag HADE dessa två... mina änglahundar numer... :'(
Vi kallade rasen för SCHETRIEVER....

Ronja och Zack var helsyskon, i en kull med 10 valpar.
Mamma var en normalfärgad renrasig långhårig schäfer, och pappa var en stor ljusgul vacker Golder Retriever.

Resultatet av en tjuvparning som upptäcktes försent, men vilket tur!!
Vackrare hundar har jag aldrig sett/haft...kommer nog aldrig få uppleva.
Min vän, som haft uppfödning och kennel av Berner Sennen i hela sitt liv, gjorde mig så stolt att jag nästan grät en
gång när han sa att utav ALLA hundar han mött i sitt 78 åriga liv så var det två som han satte väldigt högt upp, de vackraste
hundarna han någonsin träffat och som var sååå imponerande väldresserade.... o så säger han: Ronja och Zack!!
Trodde jag skulle svimma... blev så lycklig för det!!
Mattes små godingar... Tänk att man kan sakna så himla mycket...!

Mvh Tindranu
« Senast ändrad: 03 feb-08 kl 10:03 av Tindranu »
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

PycklingMamma

  • Inlägg: 193
  • Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #7 skrivet: 21 feb-08 kl 01:39 »
Tindranu...vilken underbart vacker bild!!!
Har du en förstoring? om inte GÖR EN!!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Humleblomster

  • Inlägg: 1684
    • Södermanland
    • Sanduddens djur
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #8 skrivet: 21 feb-08 kl 20:26 »
Imorgon har vi haft våran Diana i två veckor  ;D

Hon lär vara blandning mellan greyhound/siberian huskey/schäfer. Färgen får mig att misstänka att det finns rottweiler i henne också..
Hon är 15 veckor, väger 14,5kg, så hon lär bli en stor dam. Har seriösa planer på att lära henne söka kantareller när hon blir större.
Lättlärd, rumsren direkt o har lärt sig sitta på kommando. Härlig med ungarna fast hon är ju valp så hon hoppar gärna på barnen när hon blir glad med resultat att de ramlar. Nästa sak att lära sig. När vi är ute o går är hon noga med att alla hänger med, kommer nåt barn på efterkälken vill hon inte gå. Annars går hon jättebra i koppel, är imponerad, lika bra är hon när hon springer lös ute.

Vi är jätteglada i henne!
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

 

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #9 skrivet: 01 mar-08 kl 17:46 »
Tindranu...vilken underbart vacker bild!!!
Har du en förstoring? om inte GÖR EN!!!

Jag har förstoring!!
O ett underbart minne från fototillfället....
Det var en otroligt liten fotoaffär med en liten snäll farbror som fotograf. Ronja och Zack skulle förevigas med matte var det tänkt, han hade ett litet "kompis-paket" med 6 bilder, i svartvitt, för runt 100-lappen...
Jag tog mamma o lilla mormor med mig, det var vinter och snö och dagen till ära hade både mamma o mormor nån slags stor varm "päls"mössevariant.
Tanken var att jag skulle ta ett par bilder på hundarna ihop, någon på dem var, och någon bild på mig och hundarna.
Så kunde cirkusen börja!
Lille farbrorn bad mig sätta hundarna på det minimala lilla lakan i hörnet där han ca en meter ifrån hade kameran på stativ. Stativ i knähöjd så han själv la sig där på knä för att få till en riktigt bra vinkel.
Till vänster om lakanet var vägg och till höger ett pyttelitet utrymme med en liten pall där jag skulle stå och coacha mina älskade voffar....
Sagt o gjort, nu var det dags att börja!
Zack ville inte... matte fick övertala LÄNGE... "Vaddå sitta här själv när matte sitter bara en halvmeter bort? Jag kan väl sitta där?? O varför ska jag titta DÄRÅT?? Matte är ju inte DÄR??" Farbror fotograf väntar o väntar o DÄR, första bilden på en underbar Zack klickar iväg...
Ronja som alltid varit en självständig hund satte sig så snällt så... O farbror Fotograf ska försöka vara lite snabb så han klickar iväg precis när lilla Ronja lyfter på rumpan bara tillräckligt för att bild nr 2 ska bli lite oskarp... Typiskt Ronja, alltid i rörelse....

Dags för bild nr 3 och 4. Nu ska Ronja och Zack sitta tillsammans. Hur svårt kan det vara??
O hur många såna bilder har inte matte tagit under åren...?
Det blir ganska bra tillslut de där två bilderna. Ronja har stor show och vill lägga sig ner, men matte håller ställningarna och uppmuntrar allt vad hon kan henne till att sitta FIIIIINT!
Mamma och mormor skrattar lite förnöjt sådär... det här måste se rätt kul ut!
Så, nu ska matte vara med på de sista två bilderna. Jag får en liten pall att sitta på, och jag sätter mig tillrätta. Tar o placerar hundarna sittandes framför mig och den första bilden klickar. Nu har Ronja fått NOG!!
"Nu bara måste det hända något...!" Så hon trippar iväg, bort mot lilla mormor, och på vägen förbi den där lilla farbrorn som gömmer sig bakom en liten låda mitt på golvet, passar på att ge honom en stor blöt slick över hela flinten, bara för att liksom tala om att DU SYNS VISST DÄRBAKOM!! För att sen trippa tillbaks till mig, gå runt mig, "o vad matte tjatar om "SIIITTT"... " o tillslut för att bara förgylla situationen det där lilla extra, lägga sig ner på rygg med nosen mot fotografen och liksom rulla från sida till sida ivrigt "voffandes"....
Oh, om jag bara hade haft en kamera själv då....!
Jag skrattade så tårarna rann... Lilla mormor skrattade så pälsmössan trillade av, tårarna sprutar av skratt... Jag bönfaller fotografen att TA KORT DÅ!!! Men, han vill det ska vara perfekt, och i hans ögon är det nog mest kaos....
Ronja ligger där o slänger sig fortfarande.... Jag skrattar... Men, fotografen han väntar troget tills allt lugnat ner sig och vi sitter fint alla igen...
O mormor fått på sig pälsmössan.... ;)
Jösses... men, underbara bilder, på underbara hundar blev det... o jag är så tacksam för de bilderna idag!!
Mvh Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #10 skrivet: 02 mar-08 kl 12:18 »
Jag måste bara säga att Ronja och Zack är så lika min Faxe - men han är leonberger/rottis/irländsk setter...
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Humleblomster

  • Inlägg: 1684
    • Södermanland
    • Sanduddens djur
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #11 skrivet: 05 mar-08 kl 13:54 »
Imorgon har vi haft våran Diana i två veckor  ;D

Hon lär vara blandning mellan greyhound/siberian huskey/schäfer. Färgen får mig att misstänka att det finns rottweiler i henne också..
Hon är 15 veckor, väger 14,5kg, så hon lär bli en stor dam. Har seriösa planer på att lära henne söka kantareller när hon blir större.
Lättlärd, rumsren direkt o har lärt sig sitta på kommando. Härlig med ungarna fast hon är ju valp så hon hoppar gärna på barnen när hon blir glad med resultat att de ramlar. Nästa sak att lära sig. När vi är ute o går är hon noga med att alla hänger med, kommer nåt barn på efterkälken vill hon inte gå. Annars går hon jättebra i koppel, är imponerad, lika bra är hon när hon springer lös ute.

Vi är jätteglada i henne!

Citerade mig själv...

Här är en bild på Diana som hon ser ut idag. Vad tror ni, är det rottis eller doberman i henne också?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Bruja

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #12 skrivet: 05 mar-08 kl 14:16 »
Hej!

Vi har en tik som är 50/50 Schäfer och Siberian Husky. Hon fick 12 valpar i måndags kväll!
Vår hane är 100% Siberian Husky.

Bilder finns att se på min hemsida. www.carmen.dinstudio.se

mvh
Carmen

Eulalia

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #13 skrivet: 05 mar-08 kl 14:20 »
Citerade mig själv...

Här är en bild på Diana som hon ser ut idag. Vad tror ni, är det rottis eller doberman i henne också?

Snygg var hon iallafall, och ser ut att vara riktigt busig med..  :D

Silverwolf

  • Inlägg: 211
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #14 skrivet: 05 mar-08 kl 20:27 »
Hej!

Vi har en tik som är 50/50 Schäfer och Siberian Husky. Hon fick 12 valpar i måndags kväll!
Vår hane är 100% Siberian Husky.

Bilder finns att se på min hemsida. www.carmen.dinstudio.se

mvh
Carmen

Så otroligt vacker!!!! Både din tik och valparna!!!  ;D
Jag önskar jag hade plats och tid att "bli med hund" just nu, :-\, då hade jag frestats att be dig överväga mig som stolt matte till en av dem.
Din tik är väldigt lik min Ronja - förutom att hon alldrig blev lika stor eller gammal.  :'(  :'(
The strength of the pack is the wolf, and the strength of the wolf is the pack.

komposten

  • Inlägg: 61
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #15 skrivet: 13 mar-08 kl 21:32 »
 
 Familjens blandrashane på 6 år nu till våren ,

Blanding i  Papillon , Yorkeshire och King Charles Cavalier cocker spaniel ;) 
Riktig rolig blanding - pigg o vild men kan även va en soffpotatis emellanåt  ;D

hassesvets

  • Inlägg: 1
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #16 skrivet: 09 apr-08 kl 21:21 »
min "lilla" dam har 50%rottis,rodesian rodgeback,am bulldog,am staff.
36kg dunderklumpen som inte vet vad ett skarpt hörn är...

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #17 skrivet: 09 apr-08 kl 21:43 »
Min äldre dam,10 år, är en blandis av schäfer, labrador, riesersnauzer och alaskan malamute.
Min yngsta ,2 år, omplacerad nu i veckan hos mig är blandis med labrador och bordercollie.
Mellanhunden,7 år, är en ren Siberian Husky alltså ingen blandis!

Bor på min lilla gård med min stora familj!

Vildjäntan

  • Inlägg: 310
    • Värmland
    • StallSylvas hästgård
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #18 skrivet: 16 apr-08 kl 07:39 »
Själv har jag 2 amerikanska Bulldog/PB korsningar.
Mor & dotter 5 år respektive 9 mån gammla.

Den äldre tiken Emla är en väldigt duktig vakthund , & apport älskare.
Kajsa unghunden, är mest klumpig än så länge :)

Jag lever hellre ett år som varg än tusen år som får

Hönsakadurra

  • Inlägg: 680
  • Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #19 skrivet: 16 apr-08 kl 14:52 »
För att först svara  på Humleblomsters inlägg så behöver där inte vara inblandning av varken Dobermann eller Rottis, varför tror du det?
Sen sätter jag in en bild på min lilla Garlic som nu är en 12 år gammal blandras mellan 50% Hovawart, 25% Labbe och 25% Schäfer.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, alternaiv, mikaelmareld, LimJans, von tratt, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser