Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips: Ekologiska grönsaker!  (läst 4031 gånger)

mirakel

  • Inlägg: 171
    • Närke
Tips: Ekologiska grönsaker!
« skrivet: 28 mar-05 kl 18:30 »
Hej allihopa!
Har hittat något fantastiskt, nämligen ett företag som levererar ekologiska grönsaker (och annan mat) hem till ens dörr en gång per vecka! Tyvärr har de inte etablerat sig i hela Sverige ännu (såklart inte där jag bor heller) utan det verkar som de bara kör ut grönsaker i Skåne än så länge. Men om fler anmäler sig som intresserade kanske de utökar sitt utkörningsområde snart!
Här är adressen: https://arstiderna.com/index.php
(PS. Jag personligen har inget med företaget att göra, så detta är ingen "smygreklam", tycker bara det verkar så himla bra)

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #1 skrivet: 28 mar-05 kl 18:52 »
jag har precis varit ute och kollat in sidan, vilket bra tips !
Nu måste jag ha reda på alla detaljerna runt i kring och sedan får vi väl se om det inte ska gå att få levererat det lite högre upp i Sverige...

sprithitler

  • Inlägg: 1059
    • Swedish survivalist.
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #2 skrivet: 28 mar-05 kl 21:46 »
Varför försöka få dem att leverera häruppe?
Stjäl iden istället.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #3 skrivet: 30 mar-05 kl 00:37 »
kreativitet på högsta nivå  ;D

ja, varför inte bara kopiera det fungerande konceptet ? Får väl se om någon med tillräckligt med tid (och grönsaker förstås) passar på.

cissi

  • Gäst
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #4 skrivet: 13 apr-05 kl 18:54 »
Har nu provat Årstidernas "Baslåda" och måste ge den beröm. Lite dyrt kanske (ca 200 spänn inkl hemkörning), men fin kvalitet på grönsakerna, samt recept med veckans grönsaker som huvudingredienser.

asfaltsbarn

  • Gäst
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #5 skrivet: 23 maj-05 kl 12:51 »
Har ni testat www.ekoladan.se och jag bor i Sthlm. Det funkar ganska bra, har bara fått två lådor än så länge. Värt att kolla upp. Men bäst är ju att odla själv eller köpa av folk man känner.

Ladyhawk

  • Inlägg: 19
    • Värmland
Re:Tips: Ekologiska grönsaker!
« Svar #6 skrivet: 02 jun-05 kl 18:00 »
Har kikat på sidan och gillade den verkligen.. MEN varför finns det inten som levererar till andra områden än storstäderna?
"Min smak är enkel - jag nöjer mig med det bästa
~Mark Twain~


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

279 gäster, 2 användare
ärt, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser