Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BARF  (läst 4246 gånger)

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
BARF
« skrivet: 05 nov-12 kl 08:12 »
Godmorgon!
Jag ber mina hundar BARF och det fungerar väldigt bra.
Vad som fungerar mindre bra är den ekonomiska biten eftersom det blir väldigt dyrt.

Är det någon som känner till någon som säljer kött m.m?
Kruxet är att jag inte har körkort men kan ev ordna en snäll vän som kan köra.  :)

Jag har två stora hundar, en tysk schäfer och en blandis, så det går åt så att säga. 
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Löparnäs

  • Inlägg: 310
    • Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: BARF
« Svar #1 skrivet: 05 nov-12 kl 09:12 »
Kolla runt om det inte finns något jaktlag nära dej.. eller någon som slaktar hemma..

det brukar bli en del kött och fett över vid styckning som ratas som människomat..
är dock helt ok att äta... brukar vara tex blodigt etc.
Här körs allt sånt på rävåteln...!!! (det jag inte tar hand om själv  ;D )

om du inte är kinkig så hör om du får ta lungor och annan innanmat.. lever/njurar/testiklar/mage

Allt mycket bra mat för våra fyrfotingar...

Kolla om det är någon som har får nära er... ibland när en äldre tacka ska gå till slakt kan man få köpa den till "rätt" kurs.. och det blir rätt mycket mat av en sån... ca 40kg
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: BARF
« Svar #2 skrivet: 06 nov-12 kl 07:47 »
Kolla runt om det inte finns något jaktlag nära dej.. eller någon som slaktar hemma..

det brukar bli en del kött och fett över vid styckning som ratas som människomat..
är dock helt ok att äta... brukar vara tex blodigt etc.
Här körs allt sånt på rävåteln...!!! (det jag inte tar hand om själv  ;D )

om du inte är kinkig så hör om du får ta lungor och annan innanmat.. lever/njurar/testiklar/mage

Allt mycket bra mat för våra fyrfotingar...

Jag ska kasta upp en lapp på ICA, förhoppningsvis är det någon som nappar. :)
Kolla om det är någon som har får nära er... ibland när en äldre tacka ska gå till slakt kan man få köpa den till "rätt" kurs.. och det blir rätt mycket mat av en sån... ca 40kg
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
Sv: BARF
« Svar #3 skrivet: 06 nov-12 kl 11:32 »
Var bor du?
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Halte

  • Gäst
SV: BARF
« Svar #4 skrivet: 06 nov-12 kl 11:40 »
Jag pratade med jaktlaget intill och bad dem spara alla inälvor, typ lungor, hjärta, lever o.s.v. och det blev mat för jag vet inte hur många månader till mina hundar efter de två första jaktveckorna.. :)

De tyckte bara att det var kul att djuret kom till användning i sin helhet..

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: Sv: BARF
« Svar #5 skrivet: 06 nov-12 kl 17:01 »
Var bor du?

Vi bor i Östergötland, ödeshög.   :)
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: BARF
« Svar #6 skrivet: 06 nov-12 kl 17:02 »
Jag pratade med jaktlaget intill och bad dem spara alla inälvor, typ lungor, hjärta, lever o.s.v. och det blev mat för jag vet inte hur många månader till mina hundar efter de två första jaktveckorna.. :)

De tyckte bara att det var kul att djuret kom till användning i sin helhet..

Precis, det är ju en win, win situation helt enkelt.
Jag ska kasta upp en lapp på ICA imorgon.
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

Skogsnatt

  • Gäst
SV: Sv: BARF
« Svar #7 skrivet: 15 jun-13 kl 22:00 »
Vi bor i Östergötland, ödeshög.   :)



Det är ju helt perfekt om man vill ha leveranser med lastbil. Det är inget problem att få slaktrester dit. Det är ju utmärkt att stanna med lastbil på Rasta eller OKQ8


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

606 gäster, 7 användare (1 dolda)
xaelanar, ärt, Be, per.martinsson, von tratt, Frydreik

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser