Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kolsyrat vatten med smak, utan eller minimalt med socker  (läst 3457 gånger)

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
Vad passar bättre än tips på svalkande tips på vad man kan ha i sina kolsyrade vattenflaskor nu i sommaren.

Att det finns mycket läsk med socker i håller vi borta från tråden.
 
Jag testade precis att riva citronskal från en halv citron och hade i det kolsyrade vattnet och smaken blev väldigt tydlig och frisk.
Dock blev det massa skalflis i vattnet så nästa gång ska jag prova att hyvla av skalet istället.
« Senast ändrad: 08 aug-18 kl 19:35 av Alexn72 »

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Kolsyrat vatten med smak, utan eller minimalt med socker
« Svar #1 skrivet: 08 aug-18 kl 19:49 »
Personligen tycker jag kolsyrat vatten smakar fan, men pappa köper citron på flaska och blandar med vanligt vatten och det funkar.

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Kolsyrat vatten med smak, utan eller minimalt med socker
« Svar #2 skrivet: 08 aug-18 kl 19:58 »
Finskivad gurka sätter god smak på vattnet tycker jag, tveksam på hur det blir kolsyrat dock...
De flesta bär och frukter skulle nog funka bra.

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 5 användare
peterm, xaelanar, ärt, Gröfre Slissing, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser