Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Butternut pumpkin frö som har grott inne i fröhuset?!?!  (läst 1766 gånger)

LenaWB

  • Inlägg: 74
    • Uppland
Nu när jag skivade upp den just inköpta Butternutten för att ungsbaka till middagen ser jag till min förvåning att två frön har grott inuti fruktens fröhus..... :ohar aldrig sett något liknande. fröna har utvecklat en grodd på ung 3-4 centimeter. har tagit tillvara dem, ligger inlindade i fuktigt hushållspapper och ska sätta dem i jord efter middagen. de måste ha dunderkapacitet och särdeles förmåga som lyckats gro under dessa omständigheter. Någon som sett ngt liknande inom vår flora?!?!
Odlar själen och allt möjligt annat på tomten o odlingslotten i Spånga, samt på fritidsstället i Roslagen.  Älskar skog o mark, vovven o ja är perversa på att plocka svamp. Gjuter betongföremål, kardar o försöker spinna ull - har inte riktigt tid att jobba men vad göra...

 

vicky-g

  • Inlägg: 371
    • Västmanland
SV: Butternut pumpkin frö som har grott inne i fröhuset?!?!
« Svar #1 skrivet: 22 apr-12 kl 00:13 »
Tomater har jag hittat groende frön i förutom vintersquash/pumpa. Har för mig att det var något mer också, men hjärnan har slutat funka. God natt!  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

788 gäster, 10 användare (1 dolda)
xaelanar, Gröfre Slissing, Mathias Lundgren, magtob, javill, Evangeline, papwe, Fiaaa, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser