Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dragregulator til Viadrus U22 og temp på cirkulasjonspump  (läst 947 gånger)

Hei!
Har precis flytt til Sverige og hyr et hus med en Viadrus U22 og fikk fyr i den idag med hjelp av en sotar som var bra da det viste seg å være luft i vedpanna og vann i  cirkulasjonspumpa og den kokte fort. Fikk stabilisert den og lå på ca 90 grader. Når akkumulator tank nærmet seg litt over 80 grader så steg termometer ved cirkulasjonspumpa til 100grader og vedpanna litt over 90grader så jeg stengte den nederste luka da brasen Var nesten nedbrent. Er det normalt? Termostaten er på 82grader, men skal bytte den til 62grader. Skal se når jeg fyrer opp i morgenen og har en ny dragrrgulator , jeg forstår prinsippet at lukkan skal stenges automatisk når veden er slut , men hur tenker jeg ved innstilling og med tanke på kjedet. Står noe om at først elda opp med åpen luke og når temp når 60grader så skal temp stabiliseres og deretter stille inn 60grader (pluss/minus) og stille inn kjeden på 1mm? Når jeg Elda idag ble det varmt rett fort. (Skal få satt inn en røkgassmåler også)
For et flott forum ! Mvh Cathrine  :)

 

linus.blomstrand

  • Inlägg: 2
    • Jämtland
SV: Dragregulator til Viadrus U22 og temp på cirkulasjonspump
« Svar #1 skrivet: 20 okt-19 kl 14:16 »
Mitt tips till dig är att låta någon i närheten kolla över din anläggning och viadrus panna är hemskt oeffektiv.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

734 gäster, 4 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, Anders Flix, ÖsterFröken

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser