Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Adopterade kyklingar  (läst 621 gånger)

Vilhelm

  • Inlägg: 2
    • Värmland
Adopterade kyklingar
« skrivet: 16 feb-19 kl 06:35 »
Behöver rådd... vi har två små kycklingar, i en större grupp, som dock inte blir godkända av hönnan. Det skiljer sig i färg på dessa två då de är vita och de andra sju är mörka. Vad skulle  skulle vi göra? Sambon säger att vi ska låta hönan gå tillbaka till hönshuset. Då låta de små växa upp till sammans och inte separerade. Men vad tycker ni? 6 av 9 är adopterade. 2 vita är redan separerade, men då siter vi i problem att kommer behöva intrudusera dem till ensamma till stora gruppen efterpå. Vi har vuxna 10hönor ute. Till våren om kycklingar med mamma flyttas ut till hönshuset och den två växer upp med värme lampa, vi kommer har tre grupper utte och risker är att dem två vita kommer inte blir accepterad endå av hela flocket.

 

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Adopterade kyklingar
« Svar #1 skrivet: 16 feb-19 kl 16:14 »
Jag tror de blir svårt hur du än gör, ta en höna med små kycklingar och släppa in i en stor grupp är nog inte helt enkelt


Jag hade släppt tillbaka hönan till flocken och haft alla kycklingar i en grupp.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

377 gäster, 6 användare
xaelanar, kincop, Palle500, beekeepern, tangloppen, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser