Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fråga om tacka brunst och bagge  (läst 1059 gånger)

6barnsmamma

  • Inlägg: 30
fråga om tacka brunst och bagge
« skrivet: 09 mar-10 kl 12:04 »
ja jag har fått ta in mina får pga att vi hade varg utanför hagen runt jul, nu har dom varit inne sen dess och har gått med baggen då sen november cirka.....idag upptäckte jag att han är på den ena tackan, vill rida och står och flåsar över henne och är allmänt jobbig som det värkar på tackan, hon är inte alls villig och lägger sej ner så fort han kommer, och han springer till just henne så fort hon ställer sej upp....varför gör han så?
är hon inte betäkt??

ninna b

  • Gäst
SV: fråga om tacka brunst och bagge
« Svar #1 skrivet: 09 mar-10 kl 12:41 »
Ska hon lamma, kanske...?


6barnsmamma

  • Inlägg: 30
SV: fråga om tacka brunst och bagge
« Svar #2 skrivet: 09 mar-10 kl 13:42 »
så baggen kan bete sej så då ?
är första året för oss med får och lamning så går juh och väntar, men så vart han så här och jag började fundera,,,,tänkte så först men så tänkte jag att nä så kan det juh inte vara....men okej... va kul :-)

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
SV: fråga om tacka brunst och bagge
« Svar #3 skrivet: 09 mar-10 kl 14:53 »
Men ta bort baggen så tackan får lamma (eller vad hon ska göra) i lugn och ro.
Åsenfår, hundar och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sofia Ahlman

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser